عملیات بزرگ ارتش عراق برای پاکسازی مناطق شمال بغداد از داعش

نیروی ارتش عراق در حملات ضد داعش در شمال بغداد (AP)

هزاران نیروی امنیتی عراق از روز سه شنبه عملیات بزرگی را با هدف آزادسازی مناطق شمال بغداد و غرب سامرا از دست گروه تروریستی داعش آغاز کرده‌اند.

فرماندهی این عملیات مشترک ضمن اعلام این خبر افزود نیروهای مبارزه با تروریسم، سربازان، پلیس و مبارزان متحد با ارتش عراق در این عملیات شرکت کرده‌اند. این عملیات همچنین از پشتیبانی توپخانه‌ای و هواپیماهای ارتش عراق و ائتلاف ضد داعش برخوردار است.

به گفته یک سرهنگ ارتش عراق بیش از 7 هزار تن از نیروهای امنیتی عراق در این عملیات بزرگ شرکت کرده‌اند.

این مقام ارتش عراق افزود از شهر سامرا تا به شهر بیجی مناطق هدف هستند؛ مسیری که به مناطق تحت کنترل داعش در حومه شهر موصل به عنوان مرکز اصلی این گروه تا مناطق جنوبی‌تر متصل می‌شود.

داعش ژوئن 2014 حمله‌ای ویرانگر را در بخش‌های شمالی و غربی بغداد آغاز کرد اما نیروهای عراقی با پشتیبانی هوایی موفق شدند بخش‌های قابل توجهی از این مناطق را از دست این گروه تروریستی آزاد کنند.

نیروهای عراقی در پایان سال گذشته میلادی نیز شهر رمادی، مرکز استان انبار را آزاد کردند و در حال حاضر تمرکز خود را بر آزادسازی مناطق شمال کشور گذاشته‌اند، زیرا داعش از این مسیر تجهیزات و نیروهای خود را تامین می‌کند.

محل انفجار مرگبار در شهرک صدر بغداد؛ تاریخ 9 اسفند 94 (عکس: خبرگزاری رویترز)

مناطق غربی بغداد در هفته‌های اخیر صحنه حمله‌های متعددی از سوی گروه‌های تروریستی بوده است که خسارات زیادی در این منطقه در بر داشته است.

روز یکشنبه، انفجار دو بمب در بازاری در شهرک صدرِ بغداد دستکم  70 کشته و 100 زخمی برجای گذاشت. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

روز شنبه نیز در پی انفجارهای متعدد توسط گروه داعش در حومه بغداد، دستکم 10 تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku