News   /   ايران

ولایتی: قصد امریکا از آتش‌بس در سوریه تغییر حکومت قانونی است

علی اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌گوید هدف امریکا در حمایت از آتش‌بس در سوریه تغییر حکومت قانونی این کشور است.

علی اکبر ولایتی روز سه‌شنبه (11 اسفند) در جمع خبرنگاران گفت: «آن‌ها (امریکایی‌ها) از طریق جنگ توسط عوامل خود نتوانستند این کار (تغییر دولت سوریه) را انجام دهند، حال این موضوع را به شورای امنیت سازمان ملل بردند و مصوب کردند بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) در حکومت نباشد و یک حکومت دست نشاندۀ امریکا در دمشق روی کار آید.»

به دنبال توافق روسیه و امریکا از بامداد روز شنبه (8 اسفند) آتش‌بس در سوریه برقرار شده است. دولت دمشق به شرطی آتش بس را پذیرفته است که عملیات نظامی علیه گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره همچنان ادامه داشته باشد.

وی تأکید کرد: «تصمیم در مورد حکومت سوریه تنها با ارادۀ مردم این کشور است و نه با تصمیم سازمان ملل و حکومت‌های دیگر. قطعا تصمیم‌گیری در خارج از مرزهای سوریه و بدون مشارکت مردم سوریه مورد قبول جمهوری اسلامی نیست.»

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

سوریه از حدود 5 سال پیش عرصۀ درگیری‌های مرگباری بوده است. به گزارش مرکز تحقیقات سیاسی سوریه، درگیری‌ها در این کشور تا کنون حدود 470 هزار کشته و 1 میلیون و 900 هزار زخمی به جا گذاشته است.

ولایتی که در حاشیۀ همایش «جمهوری اسلامی؛ فرصت‌ها و تهدیدهای فرهنگی و افراطی گرایی» سخن می‎گفت، افزود: «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وظیفه سنگینی در مورد تدوین و ترویج صحیح اسلام در سراسر عالم برعهده دارد و در طی سال‌هایی که می‌گذرد، خدمات بسیار ارزشمندی انجام داده است.»

وی همچنین گفت: «در حال حاضر یکی از مشکلات فرهنگی که مسلمانان با آن مواجه هستند، انحراف در فرهنگ اسلامی توسط وهابیون و تکفیری‌ها است که به غلط اسلام را یک اسلام تکفیری و افراطی معرفی می‌کنند و در حقیقت یک چهره مشوش از اسلام در دنیا تصویر می‌کنند و این اقدام نیز با پشتیبانی غربی‌ها برای مخدوش کردن چهرۀ اسلام ترتیب داده شده است.»

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تشخیص مجمع مصلحت نظام افزود: «غربی‌ها و امریکا در افغانستان با ایجاد القاعده و در عراق و شام با ایجاد داعش و امثال آن سعی کردند از اسلام چهره‌ای افراطی جلوه دهند؛ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وظیفه دارد که انحراف این فرهنگ‌ها و روش‌های افراطی و مظاهر انحرافی را به مردم نشان دهد.»

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku