واکنش وزارت خارجه سوریه به انفجارهای حمص

محل انفجار بمب در منطقه الزهرا در استان حمص تاریخ دوم اسفند 94 (عکس خبرگزاری فرانسه)

وزارت خارجۀ سوریه اعلام کرد انفجارهای تروریستی در حمص در واقع واکنش ترکیه و عربستان به فاش شدن نقش این دو کشور در دامن زدن به بحران سوریه بوده است.

به گزارش روز یکشنبۀ خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) وزارت خارجۀ سوریه با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت اعلام کرد: «انفجاری‌های تروریستی امروز (یکشنبه/2 اسفند) در محلۀ مسکونی الزهرا در شهر حمص، در ادامۀ اقدامات تروریستی سازمان‌دهی شدۀ گروه‌های تروریستی در این کشور بوده است.»

وزارت خارجۀ سوریه تاکید کرد گروه‌های تروریستیِ عامل این انفجارها، ابزارهای واقعی عربستان و ترکیه برای تشدید بحران در سوریه هستند و این انفجارها در حقیقت واکنش آنکارا و ریاض در قبال فاش شدن نقش‌شان در دامن زدن به بحران سوریه بوده است.

براساس این گزارش، با توجه به این‌که دست عربستان و ترکیه در مورد سنگ‌اندازی در مسیر تلاش‌های دیپلماتیک برای دست یابی به راهکار سیاسیِ حل بحران سوریه رو شده‌ است، این دو کشور دست به این اقدامات زده‌اند.  

محل انفجار بمب در منطقه الزهرا در استان حمص (2 اسفند 1394- عکس از خبرگزاری فرانسه)

دمشق از شورای امنیت و بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل خواست که به سرعت و با شدت جنایت‌های تروریستی در این کشور را محکوم کنند.

مقامات سوریه می‌گویند سازمان ملل باید با اتخاذ اقدامات قاطع و فوری در قبال کشورهای حامی تروریست‌ها به ویژه عربستان، ترکیه و قطر به مسئولیت های خود در برقراری صلح و امنیت بین‌المللی عمل کند.

صبح روز یکشنبه (2 اسفند) در اثر وقوع دو انفجار تروریستی در محلۀ الزهرا در استان حمص در مرکز سوریه، دست‌کم 57 نفر کشته و 90 تن دیگر زخمی شدند.

عصر یکشنبه نیز چهار انفجار تروریستی در خیابان التین در منطقۀ سیده زینب و در نزدیکی حرم حضرت زینب (س) در استان دمشق رخ داد. براساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، 83 نفر در این انفجارها کشته شدند. 

گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجارهای هر دو استان را برعهده گرفته است. 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku