News   /   ايران

عکس‌خبر: فرود نخستین هواپیمای ایرباس 350 در تهران

هواپیمای ایرباس A350 XW20 با هدف گسترش تعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) و شرکت ایرباس در فرودگاه مهرآبادِ تهران به زمین نشست. (1 اسفند 1394- عکس از ایسنا)

یک هواپیمای ایرباس 350 برای ارزیابی‌های ابتدایی به صورت نمادین در فرودگاه مهرآبادِ تهران به زمین نشسته است.

این ایرباس که قرار است 16 فروند از آن در آینده به ایران تحویل داده شود، هفتۀ گذشته در نمایشگاه سنگاپور به نمایش گذاشته شده بود که با هماهنگی‌های انجام گرفته میان ایران ایر و ایرباس در مسیر بازگشت خود به فرانسه روز شنبه (1 اسفند) در تهران به زمین نشست.

قرار است پس از حدود دو ساعت در ساعت 16 به وقت تهران، این ایرباس ایران را به مقصد تولوز در فرانسه ترک کند.

این هواپیما گنجایش 440 مسافر در کلاس‌های پروازی متفاوت را دارد و از نظر بُرد پروازی می‌تواند مسافتی نزدیک به 15 هزار کیلومتر را پرواز کند.

ایرباس 350 که جدیدترین عضو هواپیماهای پهن‌پیکر تجاری در جهان به حساب می‌آید برای پروازهای میان مدت و طولانی مدت طراحی شده و در کنار طراحی مدرن، مصرف سوخت آن نیز در مقایسه با انواع مشابه کمتر است.

 

در کنار این موضوع کاهش هزینه‌ها، سهولت عملیات پروازی، آموزش و نگهداری این هواپیما نیز بخش دیگری از مزایای ارائه شده برای این مدل از هواپیماست.

این هواپیما که نام کامل مدل آن A350XW20 است، در سه اندازه مختلف قابل عرضه است و مدل های آن از 350 تا 440 صندلی ظرفیت دارد.

ایران سفارش 16 فروند ایرباس 350 داده است و این هواپیماها تا سال 2021 وارد کشور خواهند شد.

شرکت هواپیماسازی ایرباس در حساب توئیتری خود از هواپیماهایی که قرار است به ایران تحویل شوند جدولی به نمایش گذاشته است.

فرهاد پرورش، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) در تاریخ 8 بهمن جزئیات قرار داد اولیه برای خرید 118 فروند هواپیما از شرکت ایرباس را تشریح کرد.

به گفتۀ وی براساس قرارداد اولیه 45 فروند هواپیما از خانواده ایرباس 320 برای پروازهای داخلی و منطقه‌ای، 45 فروند ایرباس 330 برای پروازهای میان‌برد و میان‌برد نزدیک به دوربرد، 16 هواپیمای مدرن 350 و 12 هواپیمای پهن پیکر دوربرد و قاره‌پیما خریداری شده است. [بیشتر بخوانید]

این درحالی است که شرکت بوئینگ نیز روز جمعه (30 بهمن) اعلام کرد مجوز لازم را برای مذاکره با شرکت‌های ایرانی درباره فروش هواپیما دریافت کرده است.

مجوز بوئینگ برای مذاکره با شرکت‌های ایرانی روز پنج شنبه (29 بهمن) صادر شده است تا این شرکت امریکایی از ایرباس، رقیب اروپایی خود عقب نماند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku