در حمله امریکا به سوریه 38 غیرنظامی از جمله سه کودک کشته شدند

تصویر آرشیوی از یک جنگنده امریکایی بر فراز آسمان عراق (عکس: خبرگزاری فرانسه)

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه می‌گوید در حملات هوایی امریکا به مناطق شمال شرقی این کشور عربی، دستکم 38 غیرنظامی از جمله سه کودک کشته شده‌اند.

این گروه که مقر آن در لندن است اعلام کرد این حملات از روز سه شنبه در مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش در استان حسکه صورت گرفته است.

در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه جنگنده های ائتلاف به رهبری امریکا چهار روستا را هدف قرار دادند و 15 غیرنظامی از جمله سه کودک را کشتند.

براساس این گزارش، انتظار می رود شمار تلفات حملات هوایی افزایش یابد.

براساس اعلام این گروه دیده‌بان 9 تروریست عضو گروه داعش نیز در این حملات هوایی کشته شدند.

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرده است که هشت غیرنظامی دیگر، از جمله یک زن در حملات هوایی روز چهارشنبۀ ائتلاف امریکا به یک روستای دیگرِ تحت کنترل داعش در استان حسکه کشته شدند. در این حملات 26 تروریست عضو داعش نیز به هلاکت رسیدند.

این در حالی است که در حملات روز سه‌شنبۀ امریکا به شهر الشدادی در شرق حسکه نیز 15 غیرنظامی کشته شدند.

دود ناشی از حملات هوایی در استان حلب سوریه (عکس: خبرگزاری فرانسه)

ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری امریکا از اواخر تابستان 1393 بدون مجوز دولت دمشق و سازمان ملل، حملات هوایی خود علیه آنچه مواضع گروه‌های تروریستی در سوریه می‌خواند، آغاز کرده است.      

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه ماه گذشته اعلام کرد که از آغاز حملات ائتلاف تحت رهبری امریکا در سوریه بیش از 330 غیرنظامی از جمله 90 کودک کشته شده‌اند.

براساس اعلام این سازمان که به مخالفان دولت سوریه گرایش دارد، حملات هوایی ائتلاف موسوم به ضد داعش در مجموع منجر به مرگ 4 هزار و 250 نفر در سوریه شده است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku