ویدئو: 50 تویوتا کمری هیبریدی در ناوگان تاکسیرانی تهران

مراسم رونمایی از 50 تویوتا کمری هیبریدی در ناوگان تاکسیرانی تهران، پایتخت ایران (28 بهمن 1394)

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در مراسم رونمایی از 50 خودروی تویوتا کمری هیبریدی از افزوده شدن 10 هزار نوع از این خودروها به ناوگان تاکسیرانی پایتخت ایران خبر داده است.

میثم مظفر، شامگاه پنجشنبه (29 بهمن) در این مراسم گفت که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سه سال آینده 10 هزار تاکسی هیبریدی وارد ایران خواهند شد.

به گفتۀ مظفر شرکت پاکرو تاکسی (پاکرو سبز قشم) 50 تویوتا کمری هیبریدی را وارد ایران کرده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این شرکت 2500 دستگاه دیگر نیز وارد ناوگان حمل و نقل خواهد کرد.

براساس اعلام مقامات تاکسیرانی مصرف سوخت ترکیبی‌ این خودروها 5.7 لیتر در صد کیلومتر است و یک باک بنزین این خودروها بیش از هزار کیلومتر پیمایش دارد.

همچنین خودروهای هیبریدی می‌توانند به صورت آزاد در محدودۀ طرح ترافیک تهران تردد کنند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران گفت: «خودروهای هیبریدی نقش زیادی در کاهش آلودگی هوا دارند به گونه‌ای که آلایندگی 66 تاکسی یورو5 برابر با یک خودرو پیکان فرسوده است.»

خودرو هیبریدی برای حرکت کردن از ترکیب دو یا چند منبع مجزای قدرت استفاده می‌کند. اکثر خودروهای هیبریدی در واقع خودروی برقی دوگانه هستند که یک موتور احتراق بنزینی داخلی و یک یا چند موتور الکتریکی دارند.

در برخی خودروهای هیبریدی نیز از سوخت‌هایی همچون پروپان، هیدروژن یا انرژی خورشیدی بهره برده می‌شود.
 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku