کشته شدن سرباز ترک نزدیک مرز سوریه

تصویر آرشیوی از سربازان ترک نزدیک مرز سوریه (عکس: خبرگزاری فرانسه)

ارتش ترکیه می‌گوید یک سرباز ترک در جریان درگیری با یک گروه مسلح در نزدیکی مرز سوریه کشته شده است.

براساس ادعای آنکارا این گروه مسلح در تلاش برای ورود غیرقانونی به داخل خاک ترکیه بوده است.

عصمت یلماز وزیر دفاع ترکیه نیز روز دوشنبه (26 بهمن) ضمن تکذیب گزارش دولت سوریه درباره ورود نظامیان ترک به خاک این کشور، اعلام کرد ترکیه برنامه‌‎ای برای اعزام نیروی زمینی به داخل سوریه ندارد.

وزارت امور خارجۀ سوریه روز یکشنبه (25 بهمن) با ارسال نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت اعلام کرد نیروهای ترکیه با 12 خودروی نظامی مجهز به دوشکا و مسلسل 14.5 میلیمتری از گذرگاه مرزی باب السلامه وارد خاک سوریه شدند.

این وزارتخانه تصریح کرد یکصد نیروی مسلح که تصور می‌شود شامل سربازان ترک و مزدوران ترکیه بودند این خودروها را همراهی می‌کردند.

دمشق همچنین از سازمان ملل متحد خواست بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت در موضوع مبارزه با تروریسم، موجبات قطع حمایت کشورهایی مانند ترکیه از تروریست‌ها را فراهم آورد.

ترکیه در چند روز گذشته مواضع حزب اتحاد دموکراتیک و هم‌پیمان آن یعنی یگان‌های مدافع خلق (YPG) را در شمال سوریه هدف قرار داده و مدعی شده این حملات تلافی‌جویانه بوده‌اند.

براساس تازه‌ترین گزارش‌ها در روز یکشنبه (25 بهمن) توپخانه‌های ترکیه مواضع ارتش سوریه را در منطقۀ کوهستانی العالیه در شمال غرب استان لاذقیه هدف قرار دادند.

این در حالیست که نظامیان ترکیه پیش از این به نیروهای کرد و ارتش سوریه در استان حلب حمله کرده بودند.

یک منبع نظامی ترکیه روز شنبه (24 بهمن) گفت: «نیروهای مسلح ترکیه با آتش توپخانه مواضع شبه‌نظامیان حزب اتحاد دموکراتیک را در اعزاز هدف قرار دادند.»

ترکیه با وجود انتقادهای بین‌المللی اعلام کرده است حمله به حزب اتحاد دموکراتیکِ کردها (PYD) را در سوریه ادامه خواهد داد.

پیش از این، فرانسه و امریکا از ترکیه خواسته بودند حملات توپخانه‌ای خود را به سوریه متوقف کند.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku