News   /   آمريکا

کنگره احتمالاً آخرین بودجه اوباما را تصویب نمی کند

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری، 16 بهمن 94 (تصویر از خبرگزاری فرانسه)

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در حالی آخرین بودجه سالیانه دوران ریاست جمهوری اش را به کنگره می فرستد که بسیاری از رهبران جمهوری خواه، این بودجه را «ناکارآمد» توصیف می کنند.

برابر گزارش ها، کنگره تحت کنترل جمهوری خواهان احتمالاً طرح بودجه 4 تریلیون دلاری سال مالی 2017 میلادی را که از اول ماه اکتبر آغاز می شود، به تصویب نمی رساند؛ هر چند که این طرح، این فرصت را به اوباما می دهد تا طرح کلی را در خصوص اولویت های هزینه ای در آخرین سال ریاست جمهوری اش ارائه دهد.

جوئل فریدمن، معاون رئیس امور سیاست مالی فدرال در مرکز بودجه و اولویت های سیاستی در این خصوص گفت: «آن سند.... آخرین دیدگاه رئیس جمهور اوباما در خصوص چگونگی طراحی آینده مالی این کشور است.»

طرح این بودجه که روز سه شنبه (20 بهمن) به کنگره فرستاده می شود، شامل  ایده های نویی است که دولت این کشور در هفته های اخیر بازنگری کرده است. این ایده ها، طرح 1 میلیارد دلاری برای مبارزه با سرطان، بودجه اضطراری 1.8 میلیارد دلاری برای مبارزه با ویروس زیکا و مالیات 10 دلاری بر هر بشکه نفت را برای طرح های حمل و نقل پاک و زیرساخت ها شامل می شود.

در حالی که برخی از این پیشنهادها برای محافظه کاران غیرممکن است، کنگره می تواند عوامل قابل قبول بیشتری از بودجه را بدون تأیید کل این بسته، پیش ببرد.

این طرح همچنین بودجه افزایش یافته برای طرح های نظامی نظیر بودجه 7.5 میلیارد دلاری برای تقویت مبارزه علیه گروه تروریستی داعش را شامل می شود.

در اقدامی که سنت شکنی تلقی می شود، رئیسِ جمهوری خواه کمیته های بودجه سنا و مجلس نمایندگان اعلام کرد، جمهوری خواهان حتی به «شاون دونوان»، مسئول بودجه اوباما جلسات استماع معمول را نمی دهند.

این اقدام، دموکرات ها را به خشم آورده است.

روز دوشنبه (19 بهمن) 14 تن از دموکرات های کمیته بودجه ای مجلس نمایندگان نامه ای را به امضا رساندند که ضمن محکوم کردن این اقدام جمهوری خواهان، آن را «بی احترامی به اعضای کمیته، عموم مردم و رئیس جمهور» توصیف کرده بود.

داگلاس هولتز ایکین، رئیس پیشین دفتر بودجه کنگره در این خصوص در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفت: «بر این باورم، آداب اجازه دادن به دولت برای تشریح قصد و نیتش باید رعایت شود.»


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku