News   /   اروپا

1600 نظامی انگلیسی در راه برگزاری رزمایش در اردن

بیش از 300 خودروی نظامی به اردن منتقل خواهد شد، جایی که کارشناسان لجستیک، پزشکی، اطلاعاتی و خنثی کننده بمب به تمرین نظامی خواهند پرداخت.

رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند دیوید کامرون نخست وزیر این کشور قصد دارد 1600 نیروی نظامی را برای حضور در رزمایش لجستیک به اردن اعزام کند.

هدف از برگزاری این رزمایش شبیه سازی عملیاتی در سطح حمله به عراق برای اولین بار در یک دهه اخیر است.

ارتش انگلیس به واقع قصد دارد اطمینان حاصل کند که با وجود کاهش بودجه نظامی خود در 5 سال گذشته، هنوز می‌تواند 30 هزار نیروی نظامی را به منطقه بحران اعزام کند.

روزنامه تلگراف روز یکشنبه به نقل از منابع دولتی انگلیس گزارش داد این رزمایش تحت عنوان «رزمایش طوفان شمال» برگزار می‌شود.

بیش از 300 خودروی نظامی به اردن منتقل خواهد شد، جایی که کارشناسان لجستیک، پزشکی، اطلاعاتی و خنثی کننده بمب به تمرین نظامی خواهند پرداخت.

انگلیس ماه گذشته 80 خودروی نظامی را روانه اردن کرد.

به گفته مقامات ارتش انگلیس، با وجود برگزاری این رزمایش در اردن، در همسایگی سوریه، انگلیس این رزمایش را با هدف اعزام نیروی نظامی برای مبارزه علیه گروه تروریستی داعش انجام نمی‌دهد.

یکی از منابع نظامی انگلیس به تلگراف گفت: «این رزمایش ضد داعش نیست. این رزمایش بیشتر به منظور آمادگی برای پیوستن به امریکا در اوکراین است تا (برای مبارزه علیه داعش در) سوریه.»

اگرچه در این گزارش به زمان برگزاری این رزمایش اشاره‌ای نشده است.

گفتنی است، ماه گذشته بیش از 80 خودروی نظامی ارتش انگلیس از طریق بندری نزدیک ساوت‌همپتون عازم بندر عقبه در سواحل اردن در دریای سرخ شدند.

 

 

 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku