امریکا و اسرائیل رزمایش نظامی مشترک اجرا می‌کنند

نظامیان امریکایی و اسرائیلی قرار است اواخر ماه فوریه رزمایش مشترک نظامی برگزار کنند. (تصویر آرشیوی)

نظامیان اسرائیلی و امریکایی قرار است در اواخر فوریه (اسفند 94 ) رزمایشی مشترک را با محوریت تمرین در زمینه جنگ موشکی اجرا کنند.

روزنامه اسرائیلی تایمز روز شنبه نوشت از دیگر اهداف رزمایش «ژونیپر کبرا» بهبود همکاری بین ارتش‌های امریکا و اسرائیل است.

این رزمایش آخرین بار در سال 2014 و با حضور هزاران سرباز در مدت زمان پنج روز برگزار شد. در این رزمایش شبیه سازی حملات موشکی نیز اجرا شد.

ارتش اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد: «هدف از این تمرین، ارتقا همکاری و هماهنگی بین دو ارتش... و در راستای شراکت راهبردی و دیرینه (طرفین) است.»

خبر این رزمایش در حالی مطرح شد که مقام‌های اسرائیلی از واشنگتن خواسته‌اند کمک نظامی سالانه به تل آویو را در دوره 2018 تا 2028 میلادی تا 60 درصد افزایش دهد که به طور میانگین حدود 5 میلیارد دلار در سال خواهد بود.

به موجب قرارداد کنونی، کمک نظامی سالانه به اسرائیل رقمی معادل بیش از 3 میلیارد دلار در سال است. این قرارداد در سال 2017 منقضی می‌شود.

باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا (راست) و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل (عکس از خبرگزاری فرانسه)

بنا بر گزارش‌ها، رئیس جمهور امریکا در دیداری با نخست وزیر اسرائیل با افزایش رقم این بسته کمکی به 4.2 میلیارد دلار تا 4.5 میلیارد دلار موافقت کرده است.

امریکا همچنین مخارج دیگر پروژه‌های نظامی اسرائیل از جمله سامانه موشکی موسوم به «گنبد آهنین» را نیز تامین می‌کند.

بنا بر گزارشی که کنگره امریکا ارائه کرده است کمک‌های نظامی واشنگتن به اسرائیل از سال 1962 تا کنون به بیش از 124 میلیارد دلار رسیده است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku