News   /   آمريکا

کانادا بخشی از تحریم‌ها علیه ایران را لغو کرد

دولت کانادا بخشی از تحریمها علیه ایران را لغو کرد

وزارت خارجه کانادا از لغو بخشی از تحریم‌های مالی علیه جمهوری اسلامی ایران خبر داده است.

استفان دیون، وزیر امور خارجه این کشور روز جمعه از لغو تحریم‌های در حوزه‌های خدمات مالی، واردات و صادرات خبر داد.

وزارت خارجه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کانادا «در تحریم‌های یک‌ جانبه و گستردۀ خود علیه ایران بازنگری کرده تا اجازه تجدید کنترل‌شدۀ روابط اقتصادی با ایران را بدهد.»

استفان دیون، وزیر امور خارجه کانادا

با این وجود، دولت کانادا در ادامه این بیانیه گفته است که به محدودیت‌های سختگیرانه خود برای صادرات کالا، خدمات و فناوری‌هایِ حساس به لحاظ امنیتی ادامه خواهد داد.

پیشتر نخست وزیر کانادا گفته بود که با وجود فشار بخش‌های اقتصادی این کشور برای لغو فوری تحریم‌های ایران، اوتاوا در لغو آنها عجله نخواهد کرد. 

جاستین ترودو روز پنج شنبه پس از دیدار با نمایندگان صنایع نفتی در شهر کلگری گفت: «ما قصد داریم بسیار با دقت و با ملاحظه و همچنین با همکاری و هماهنگی با متحدان‌‎مان در مسیر تعامل مجدد و لغو تحریم‌های ایران اقدام کنیم.»

بیشتر بخوانید: کانادا: در لغو تحریم‌های ایران عجله نخواهیم کرد

ایران و گروه 1+5 شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین به اضافه آلمان پس از دو سال و نیم گفت‌وگوهای فشرده سرانجام 23 تیر بر سر برنامه‌ هسته‌ای ایران به توافق رسیدند.

بر اساس این توافق، ایران در ازای لغو همه تحریم‌ها متعهد شد محدودیت‌هایی را در برنامه هسته‌ای خود اعمال کند. در تاریخ 26 دی، پس از آنکه مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تائید کرد که ایران به تعهدات خود بر اساس برجام عمل کرده است، خبر لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران منتشر شد.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku