مرگ 2 سرباز سعودی در جیزان

تصویر آرشیوی نیروهای مردمی یمن (عکس: خبرگزاری فرانسه)

به گزارش رسانه‌های یمنی، تک تیراندازان یمنی دو سرباز سعودی را در جیزان کشتند.

بر اساس گزارش تلویزیون المسیره، سربازان سعودی روز سه شنبه در منطقه الرمضه در نزدیکی گذرگاه مرزی الطوال از پای درآمدند.

نیروهای یمنی همچنین پایگاه‌های جحفان و برج اشعف و پادگان قزع و الدود را در استان جیزان با حملات توپخانه‌ای هدف قرار دادند.

این در حالیست که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز یکشنبه نیز هشت نظامی سعودی را در منطقه جیزان کشته بودند.

به گزارش شبکۀ تلویزیونی المسیره، تک‌تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن 5 تن از این سربازان را در غرب گذرگاه الطوال هدف قرار دادند.

براساس این گزارش، تک‌تیراندازان یمنی 3 نظامی دیگر را در نزدیکی منطقۀ میدی در استان حجه یمن در مرز منطقه جیزان کشتند.

به گزارش منابع یمنی، در ماه‌های گذشته ده‌ها تن از سربازان و افسران عالی رتبه سعودی در حملات تلافی‌جویانه مبارزان یمنی کشته شده‌اند.

دفع تهاجم نظامیان سعودی‌

به گزارش منابع یمنی، نیروهای ارتش یمن همچنین تلاش نظامیان سعودی برای پیشروی به سوی پایگاه‌های نظامی تحت کنترل مبارزان انصارالله در شهر الربوعه را خنثی کردند. به گزارش رسانه‌های یمنی، نظامیان سعودی با کمک حملات هوایی و خودروهای زرهی قصد پیشروی در این شهر را داشتند که مبارزان یمنی با دفع این حمله، خسارت‌های سنگینی به سعودی‌ها وارد کردند.

دو خودروی حامل نظامیان مزدوران سعودی که برای پشتیبانی در اطراف ربوعه حضور داشتند در پی انفجار تله‌های انفجاری در پایگاه ملحم در جیزان مورد هدف قرار گرفتند.

در همین حال ارتش یمن محل تجمع پیکارجویان طرفدار عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور متواری یمن، در منطقه ذباب در استان تعز را هدف حملات موشکی قرار داد. در این حمله شماری از طرفداران هادی کشته و زخمی شدند.

تصویر آرشیوی از یک محله ویران شده در صنعا (عکس: خبرگزاری فرانسه)

 تداوم حملات سعودی‌ها

به گزارش شبکه المسیره، جت‌های سعودی سحرگاه سه شنبه ساختمان دانشکده مهندسی فنی ارتش در نزدیکی منطقه النهدین و پایگاه نظامی الحفا در صنعا را بمباران کردند.

جنگنده‌های عربستان همچنین اداره امنیت بخش بلاد روس و منطقه الخرافی در بخش بنی حشیش در این استان را به دفعات هدف قرار دادند. سایت المیادین گزارش داد سعودی‌ها به منطقه الساقیه در بخش المصلوب در استان جوف و کوه هران در استان ذمار و کوه هیلان در بخش صرواح نیز حمله کردند. به گزارش سباءنت یمن، جنگنده‌های سعودی در روزهای اخیر بیش از 350 حمله هوایی در حمایت از نیروهای طرفدار هادی انجام داده‌اند.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku