معاونت برون مرزی صداوسیما از راهاندازی خبرگزاری صوتی-تصویری «پارس تودی» در ایام دهه فجر خبر داد.
به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، دكتر اخگري در مراسم رونمايي از لوگوي جديد خبرگزاري پارس تودي از راه اندازي رسمي اين خبرگزاري در دهه فجر خبرداد و با تاكيد بر«هم افزايي» در راديو هاي برون مرزي افزود: "پارس تودي" پايگاه خبري با 30 زبان زنده دنياست كه روي يك دامنه اينترنتي با هم تجميع ميشوند.
معاون برونمرزي اتفاق جديد پايگاه خبري «پارس تو دی» را مدل جديد رسانهاي آن دانست و گفت: امروز مدل رسانه اي متفاوت از ديروز است و «نیومدیا»، يا رسانه نو اكثريت غالب است و رسانه هاي مطرح در جهان هم به جاي صرفاً پخش فركانسي، به استفاده از ظرفيت، رسانه اجتماعي (Social media) روي آوردهاند.
اخگري تصريح كرد: رسانه نو بر بستر وب شكل ميگيرد و اين موضوع استفاده از راديو را هم با تغييرات زيادي روبرو كرده است، بنابراين درمدل رسانه اي جديد بايد به سمت و جهتي حركت كرد كه در مناطق همسايه كه امكان ارسال امواج فراهم است و راديو هم بسيار كاربرد دارد، از طريق فركانس و در مناطق دوردست شرايط استفاده از برنامه هاي راديو، در بستر Web فراهم شود.
معاون برونمرزي تاكيد كرد: وب كستينگ صرفا به استفاده از وب براي پخش محدود نميشود، بلكه با تغيير مدل توليد رسانه اي راديوهاي برونمرزي بايد محتوايي متناسب با جامعه مخاطب و در قالبي متناسب با رسانههاي اجتماعي توليد كنند، لذا ايجاد يك گروه هنري متمركز براي توليد محتواي چند رسانه اي براي راديوهاي برون مرزي ضروري است.
وي افزود پارس تودي، يك خبرگزاري بينالمللي است، به اين معنا كه گزارشهاي ارسالي خبرنگاران رسانههاي برون مرزي بهصورت خام و با كيفيت بالا از مناطق مختلف جهان را دريافت ميكند و سپس با تهيه متن خبري به اضافه دادههاي متني و صوتي، يك فيلد خبري به زبان فارسي، انگليسي و عربي در اختيار رسانههاي داخلي و خارجي قرار ميدهد.
به اين ترتيب پارس تودي، خبرگزاري صوت و تصوير برونمرزي خواهد بود.
معاون برونمرزي صدا و سيما افزود :خوشبختانه با وجود رسانه هاي قدرتمندي چون پرس تي وي، العالم، هيسپان تي وي و شبكه هاي سحر و الكوثر و نيز خبرنگاران راديوهاي برون مرزي، امكان هم افزايي و عرضه توليدات خبري برون مرزي در قالب متن، صوت و تصوير وجود خواهد داشت.