News   /   آسيا

تظاهرات در پاکستان؛ مخالفت با عضویت در ائتلاف سعودی

تظاهرات پاکستانی ها در شهر کراچی علیه اقدام عربستان سعودی در اعدام شیخ نمر؛ 13 دی 1394 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

مردم پاکستان با حضور در خیابان‌های اسلام آباد علیه تصمیم دولت خود برای پیوستن به ائتلاف به اصطلاح ضد تروریسم تحت رهبری سعودی تظاهرات کرده‌اند.

معترضان بیانیه‌ای صادر کردند و به وزارت امور خارجه پاکستان تحویل دادند. آنها در این بیانیه خواستار کناره گیری اسلام آباد از این ائتلاف شدند.

معترضان معتقدند اسلام آباد به خاطر پول به ائتلاف تحت رهبری سعودی ملحق شده است.

گل زهرا یکی از فعالان پاکستانی در این اجتماع گفت: «نه ارتش پاکستان و نه ملت، فروشی نیستند، ما با هر گونه تلاشی برای فروش ارتش به خاندان آل سعود به بهای چند میلیارد ریال مخالف هستیم.»

عربستان سعودی در دسامبر گذشته مدعی شد ائتلافی متشکل از 34 کشور برای مبارزه با تروریسم در عراق، افغانستان، لیبی، مصر و سوریه تشکیل داده است.

این در حالی است که ریاض خود از جمله مهمترین حامیان گروه‌های تروریستی در سوریه به شمار می‌آید که علیه دولت بشار اسد رئیس جمهوری این کشور سلاح به دست گرفته‌اند.

تظاهرات پاکستانی ها در شهر لاهور علیه اقدام عربستان سعودی در اعدام شیخ نمر؛ 13 دی 1394 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

همچنین برخی کشورها از وجود نامشان در این ائتلاف ابراز تعجب کرده و گفته‌اند بدون اطلاع آنها نام کشورشان در این ائتلاف گنجانده شده است.

در حالی که پاکستان ابتدا با تردید به عضویت در ائتلاف به اصطلاح ضد تروریسم سعودی‌ها نگاه می کرد، اما در اقدامی کاملا متضاد با آنچه عنوان می‌شد، پس از سفر عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان به اسلام آباد، این کشور از عضویت در این ائتلاف خبر داد.

نواز شریف نخست وزیر پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پاکستان از ابتکار عمل عربستان سعودی استقبال می‌کند و از چنین اقدامات منطقه‌ای و بین المللی برای مبارزه علیه تروریسم و افراط گرایی حمایت خواهد کرد.»

گفتنی است، روز جمعه نیز تظاهراتی گسترده علیه اقدام اخیر رژیم آل سعود در اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی در عربستان سعودی و همچنین ورود وزیر خارجه این کشور به اسلام آباد برگزار شده بود.

 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku