News   /   آسيا

« شاید روسیه از کاهش تحریم‌ها علیه طالبان حمایت کند»

ضمیر کابولف، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان

مقام های دیپلماتیک روسیه می‌گوید مسکو آماده است برای کاهش احتمالی تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه طالبان افغانستان «انعطاف نشان دهد.»

به گزارش خبرگزاری«تاس»، ضمیر کابولف، نمایتنده ویژه پوتین رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، گفت روسیه از سیاست دولت مرکزی افغانستان برای دست یافتن به آشتی ملی در این کشور حمایت می‌کند.

کابولف که رئیس بخش افغانستان وزارت خارجی روسیه است همچنین افزود مسکو از کاهش احتمالی تحریم‌های سازمان ملل علیه طالبان حمایت می‌کند اما به شرطی که برخلاف منافع ملی افغانستان نباشد.

ضمیر کابلوف، پیش تر گفته بود مسکو با طالبان در مبارزه علیه داعش منافع مشترک دارد و به همین دلیل در حال تبادل اطلاعات درباره داعش با طالبان است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که برخی منابع خبری پیش‌تر اعلام کرده بودند نمایندگان طالبان با «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهوری روسیه دیدار کرده و در رابطه با همکاری مسکو و طالبان برای مبارزه با داعش در افغانستان مذاکره کردند.

گفته می‌شود این دیدار 14 و 15 سپتامبر (23 و 24 شهریور)  هنگامی برگزار شد که رئیس جمهور روسیه برای حضور در یک کنفرانس در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان، حضور داشت.

روزنامه ساندی تایمز از یکی از فرماندهان طالبان نقل کرده بود که پوتین وعده کمک تسلیحاتی برای مبارزه با داعش را به طالبان داده است.

با این حال، مسکو و طالبان هرگونه مذاکره با یکدیگر را رد کرده اند. 

 

 

 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku