News   /   آفريقا

انتخابات در جمهوری آفریقای مرکزی به تعویق افتاد

آگوستین اگو از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آفریقای مرکزی در میان هوادارانش در بانگی (4 دی 94، عکس ازخبرگزاری فرانسه)

ستاد انتخابات جمهوری آفریقای مرکزی از تعویق دوباره انتخابات ریاست جمهوری در این کشور خبر داد .

ستاد انتخابات جمهوری آفریقای مرکزی در بیانیه ای اعلام کرد : «بنابه دلایل فنی دور اول انتخابات ریاست جمهوری که قرار بود  یکشنبه (6 دی) برگزار شود، به روز چهارشنبه (9 دی) موکول می‌شود.»

گفته می شود دلیل این تعویق، مشکلات  درارسال برگه های رأی به مراکز انتخاباتی در خارج از پایتخت بوده است.

تقریباً 2 میلیون نفر از جمعیت 4 میلیون و 800 هزار نفری آفریقای مرکزی برای رای دادن در همه پرسی قانون اساسی و برگزاری آزمایشی انتخابات ریاست جمهوری، ثبت نام کردند. شهروندان در این کشور آفریقایی22  آذر به همه پرسی قانون اساسی رأی مثبت دادند.

ستاد انتخابات جمهوری آفریقای مرکزی اعلام کرد این تصمیم پس از رایزنی با مشارکت کنندگان  در روند انتخابات اتخاذ شد. وی هدف از اتخاذ چنین تصمیمی را مهیا کردن شرایط  برای کمیسیون انتخابات با هدف تکمیل روند کاری خود در فضایی آرام و شفاف عنوان کرد.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل این تأخیر را تأیید کرد و افزود برگه های رای گیری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی جمهوری آفریقای مرکزی به بانگی، پایتخت رسیده و قرار است به سایر استان‌ها هم ارسال شود. همچنین برنامه خلع سلاح نیز به نتیجه رسیده و هم شبه نظامیان اسلام گرا و هم مسیحی ده‌ها قبضه سلاح را تحویل مقام‌های دولتی دادند.

شهروندان در این کشور آفریقایی22  آذر به رفراندوم قانون اساسی رأی مثبت دادند.

جمهوری آفریقای مرکزی بعد از استقلال از فرانسه در سال 1960، صحنۀ کودتا و یا شورش‌های مختلف بوده است.

این کشور از دسامبر سال 2013، هنگامی که گروه‌های مسلح مسیحی حملاتی هماهنگ علیه گروه مسلمان سلکا انجام دادند، درگیر ناآرامی‌های مرگبار بوده است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku