کشته شدن 6 شبه نظامی کرد و یک سرباز ترک

آنکارا اخیرا عملیات سرکوب پ‌ک‌ک را در مناطق مرزی جنوبی خود با سوریه و عراق تشدید کرده است.

منابع نظامی در ترکیه اعلام کردند در درگیری‌های اخیر میان نیروهای امنیتی و شبه نظامیان کرد، شش شبه نظامی و یک سرباز ترک کشته شدند.

به گزارش رویترز دست کم سه سرباز ترک در درگیری‌های اخیر با شبه نظامیان کرد زخمی شده بودند که یکی از آنها به علت شدت جراحات وارده، جان باخت.

درگیری های جدید عصر پنج شنبه در شهرهای جیزره نزدیک مرزهای سوریه و شهر سیلوپی نزدیک مرزهای عراق روی داد.

 این دو شهر از دوازده روز پیش صحنه حکومت نظامی بوده است.

به گفته منابع امنیتی، در شهر دیاربکر، بزرگترین شهر مناطق کردنشین ترکیه نیز در درگیری‌های شدیدی میان نیروهای امنیتی و شبه نظامیان کرد روی داد.

به گزارش رسانه‌های ترکیه، در یکی از بزرگترین عملیات‌های این کشور علیه شبه نظامیان کرد، بیش از 10 هزار نیروی پلیس و ارتش همراه با تانک، خودروهای زرهی و نظامی در دو شهر سیلوپی و جیزره مستقر شده‌اند.

استقرار نیروهای ویژه ارتش ترکیه در شهرهای کردنشین این کشور (عکس از خبرگزاری فرانسه)

خبرگزاری آناتولی همچنین تصاویری از حضور گسترده نیروهای امنیتی تا دندان مسلح که با خودروهای زرهی و تانک پشتیبانی می‌شوند، در این دو شهر ترکیه منتشر کرده است. نیروهای امنیتی به جستجوی خانه به خانه در این دو شهر می‌پردازند.

براساس اعلام حزب دموکراتیک خلق‌ها، حزب طرفدار کردها در ترکیه؛ در خلال عملیات امنیتی اخیر نیروهای دولتی در مناطق کردنشین که با پشتیبانی تانک‌ها و خودروهای زرهی انجام می‌شود، دستکم 38 غیرنظامی جان باخته‌اند.

این در حالی است که رسانه‌های ترکیه از کشته شدن 168 شبه نظامی حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در درگیری‌های اخیر خبر می‌دهند.

آنکارا اخیرا عملیات سرکوب پ‌ک‌ک را در مناطق مرزی جنوبی در مقیاس وسیع تشدید کرده است. ارتش ترکیه همچنین مواضع پ‌ک‌ک را در شمال عراق نیز هدف حملات خود قرار داده است.

در پی آغاز عملیات ارتش ترکیه علیه مواضع شبه نظامیان کرد، آتش بس دو ساله در مناطق جنوبی ترکیه لغو شد. پ‌ک‌ک از سال 1984 برای به دست آوردن خودمختاری در مناطق جنوب شرقی ترکیه سلاح به دست گرفته است که در نتیجه این ناآرامی‌ها تاکنون بیش از 40 هزار نفر کشته شده‌اند.

 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku