News   /   آمريکا

«ترامپ تهدیدی برای بقای حزب جمهوری خواه است»

دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه درانتخابات ریاست جمهوری آمریکا (عکس خبرگزاری فرانسه)

با بالا گرفتن رقابت بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ به یکی از جنجالی ترین افراد دراین بین برای حزب جمهوری خواه بدل شده و برخی از تحلیل گران آنرا تهدیدی برای بقای حزب جمهوری خواه می دانند.

جورج اف ویل تحلیل گر سیاسی  و روزنامه نگار آمریکایی بر این باور است در صورتیکه ترامپ بعنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، باید این موضوع را پایانی برای حزب جمهوری خواه آمریکا تلقی کرد.

در مقاله ای که از ویل روز پنجشنبه در روزنامه واشنگتن پست چاپ شد، آمده است:« درحال حاضر اصلی ترین چالش درون حزبی برای جمهوریخواهان طی 104 سال گذشته، جلوگیری از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به عنوان نامزد این حزب است.»

نویسنده این مقاله که یکی از روزنامه نگاران برنده جایزه پولتیزر نیزمی باشد، افزود اولویت اصلی جمهوری خواهان، بجای تلاش برای ممانعت از پیروزی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری برای سومین بار پیاپی، باید جلوگیری از رئیس جمهور شدن ترامپ باشد. 

وی گفت: «بر اساس تاریخ 104 ساله رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همه چیز در این زمینه تعادل داشته است. اگر ترامپ در انتخابات سال 2016 پیروز شود، شاید در سال 2020 حزب جمهوری خواه برای حضور در این رقابت حضور نداشته باشد.»

از آغاز رقابت انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سخنرانی های دونالد ترامپ همواره با چالش های فراوان در زمینه های مختلف همراه بوده است  که می توان به موضع گیری های وی درباره مسلمانان، زنان و مهاجران مکزیکی اشاره کرد.

اظهارات جنجالی ترامپ از سوی مردم آمریکا بی پاسخ نبوده است.

صدها نفر از مردم نیویورک بویژه مسلمان این شهر در تظاهراتی اظهارات وی را سمبل نژاد پرستی خوانده و آن را محکوم کردند.     

دان دی بار روزنامه نگار آمریکایی پیشتر در گفتگو با پرس تی وی گفته بود بنظر می رسد نقش ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تلاش برای پیروزی هیلاری کلینتون نامزد دموکراتیک در این انتخابات است.

دی بار این پاسخ را درباره نقش کلی وی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیان کرده بود. 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku