نصرالله: پاسخ به اقدام اسرائیل در شهادت قنطار حق حزب‌الله است

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان

دبیر کل حزب الله لبنان، اسرائیل را عامل ترور شهید سمیر القنطار دانسته و می‌گوید حزب الله حق پاسخ به این اقدام اسرائیل را در هر زمان و مکانی که صلاح بداند برای خود محفوظ می‌داند.

سید حسن نصرالله، روز دوشنبه در سخنانی به مناسبت شهادت سمیر القنطار، از مقامات ارشد حزب الله که از شبکه تلویزیونی المنار به صورت مستقیم پخش می‌شد، افزود: «عملیات ترور شهید قنطار در یک اقدام نظامی بزرگ از طریق شلیک موشک‌های بسیار دقیق به آپارتمان مسکونی وی انجام شده که به شهادت قنطار و شماری از فرماندهان سوری و افراد بی‌دفاع منجر شد.»

قنطار روز یکشنبه (29 آذر) در حملۀ موشکی جنگنده‌های رژیم اسرائیل به منطقۀ مسکونی جرامنا در حومۀ دمشق، پایتخت سوریه به شهادت رسید و پیکر وی روز دوشنبه در بیروت تشییع شد.

تشییع پیکر سمیر القنطار، از مقامات ارشد حزب الله در بیروت.  30 آذر 1394 (عکس از رویترز)

دبیر کل حزب‌الله لبنان ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر این‌که گروه‌های مسلح سوری عامل این عملیات ترور بوده‌اند را بی‌پایه و اساس خواند و گفت این موضوع «هرگز صحت ندارد».

هدف امریکا از اتهام‌زنی به حزب‌الله

نصرالله با اشاره به تحریم‌های جدید امریکا علیه حزب‌الله گفت: «هدف تنگ کردن حلقۀ محاصره اقتصادی ماست. امریکا و اسرائیل نتوانستند صفت تروریستی بودن را بر ما تحمیل کنند. آن‌ها اتهاماتی جدید علیه حزب‌الله وارد می‎کنند که دروغین و سیاسی و هدف آن بد جلوه دادن تصویر حزب‌الله است.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادعای فعالیت‌های تجاری حزب‌الله را رد کرد و افزود: «ما در حزب‌الله اندوخته یا ذخایر مالی بانکی در جهان نداریم اما بی‌توجه به این مساله به بانک‌های لبنانی و بانک مرکزی لبنان فشار وارد می‌آورند تا تدابیری ضد ما اعمال کنند.»

محکومیت کشتار شیعیان نیجریه

دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن محکوم کردن کشتار شیعیان در نیجریه گفت: «سکوت مجامع بین‌المللی در قبال این جنایت را محکوم می‌کنیم و از رئیس جمهور و رهبران دینی و سیاسی نیجریه می‌خواهیم برای مجازات عاملان این جنایت قاطعانه وارد عمل شوند و شیخ الزکزاکی  را آزاد کند.»

نصرالله تاکید کرد: «بیم آن می‌رود که امریکا، اسرائیل یا تکفیری‌ها در این جنایت شنیع کشتار شیعیان نیجریه دخیل باشند.»

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku