حزب الله لبنان: ائتلاف سعودی یک سناریوی آمریکایی است

محمد بن سلمان روز سه شنبه تشکیل ائتلاف به رهبری عربستان موسوم به «ضد تروریسم» را اعلام کرد.

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای اهداف پشت پرده تشکیل ائتلاف سعودی ضد تروریسم را به شدت شک برانگیز دانست.

به گزارش شبکه خبری المنار، جنبش حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‎ای در واکنش به تشکیل ائتلاف جدید سعودی موسوم به «ضد تروریسم» تاکید کرد که اهداف و پشت‎پرده بیانیه عربستان در خصوص تشکیل ائتلاف با «کشورهای اسلامی»، به شدت شک برانگیز است.

در بیانیه حزب الله لبنان آمده است، حضور لبنان در این ائتلاف بدون آگاهی مقامات لبنانی غافلگیر کننده است ،حزب الله این مساله را نقض قانون اساسی لبنان دانست.

بیانیه حزب الله لبنان می‌افزاید، این اقدام یک سناریوی آمریکایی است که بر اساس آن نیروهای دیگر کشورها به جای نیروهای زمینی آمریکا به منطقه اعزام می‏‌شوند.

گروه مقاومت اسلامی لبنان با هرگونه مشارکت لبنان در این ائتلاف اعلام مخالفت کرده است و مشارکت در این ائتلاف را در جهت تامین منافع آمریکا توصیف کرده است.

رژیم ریاض روز سه شنبه تشکیل یک ائتلاف علیه تروریسم را اعلام کرد که به ادعای عربستان متشکل از 34 کشور عمدتاً مسلمان خواهد بود. 

با این حال مقام‌های شماری از این کشورها از جمله پاکستان که نام آنها در این فهرست قرار گرفته از این امر ابراز شگفتی و بی اطلاعی کرده اند. 

در بیانیه حزب الله لبنان تصریح شده است: آنچه نخست وزیر لبنان درباره ائتلاف اسلامی عربستان گفته است صرفاً یک نظر شخصی است و به هیچ وجه الزام آور نمی‌باشد. 

حزب الله لبنان در بیانیه خود این سوال را مطرح کرده است که آیا این ائتلاف با اسرائیل نیز مبارزه خواهد کرد یا خیر؟


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku