200 سرباز امریکایی وارد استان انبار شدند

تصویری آرشیوی از نیروهای امریکایی در عراق (AFP)

منابع عراقی از ورود 200 سرباز امریکایی به پایگاه هوایی عین الاسد در انبار خبر داده‌اند.

روزنامه المدی عراق با اعلام این خبر گزارش داد این نیروها روز گذشته و به بهانه انجام مأموریت‌هایی ویژه وارد انبار شده‎اند.

بر اساس این گزارش، ادعا شده است که پاکسازی و نظارت مناطق پیرامونی پایگاه هوایی عین الاسد در 170 کیلومتری غرب رمادی، جلوگیری از نزدیک شدن داعش به این پایگاه و انهدام پایگاه‌های آنان از جمله این مأموریت‌هاست.

 این خبر در حالی منتشر شده است که قاسم الاعرجی از اعضای کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق با ورود این نیروها مخالفت کرده و گفته است امریکائی‌ها با هر ابزاری درصدد تقویت داعش و در پی طولانی کردن جنگ در عراق هستند.

 این در حالی است که اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا روز چهارشنبه گفت واشنگتن با هدف بازپس گیری شهر رمادی از داعش، بالگردهای تهاجمی و مشاوران نظامی بیشتری در اختیار دولت عراق قرار می‌دهد.

اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا در نشست کمیته خدمات مسلحانه مجلس سنای این کشور 18 آذر 1394 (AFP)

در هفته جاری، نیروهای عراقی در حومه شهر رمادی به پیشروی‌هایی دست یافتند و کنترل یک مرکز عملیات نظامی و منطقه‌ای در حومه این شهر را در اختیار گرفتند.

داعش از ماه مه (اردیبهشت 94) کنترل شهر رمادی را در اختیار دارد.

کارتر در نشست کمیته خدمات مسلحانه مجلس سنای امریکا گفت که جنگ با داعش ادامه خواهد داشت و اگر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق بخواهد، امریکا بالگردها و مشاوران نظامی بیشتری در اختیار این کشور قرار می‌دهد تا به آن‌ها کمک کند «کار را یکسره کنند.»

نخست وزیر عراق پیش‌تر مخالفت خود را با اعزام نیروهای نظامی امریکایی به عراق اعلام کرده بود.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku