News   /   ايران

ولایتی با دبیرکل حزب الله دیدار کرد

دیدار علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله در بیروت

علی اکبر ولایتی، مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل با سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در بیروت دیدار کرده است.

به گزارش تسنیم، علی‌اکبر ولایتی در سفر رسمی به سوریه و لبنان با دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و درباره تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با اشاره به تحولات میدانی منطقه و اقدامات انجام شده، گفت: «تحولات میدانی منطقه و پیروزی‌های اخیر نتیجه پایمردی و استقامت جمهوری اسلامی ایران، حزب‌الله، ملت و دولت سوریه، لبنان، عراق و روسیه است و امیدواریم شاهد توفیقات و پیروزی‌های روزافزون باشیم.»

وی ادامه داد: «یقیناً نابودی نقشه‌های شوم توطئه‌گران و جنایات جریانات افراطی و تکفیری و تروریسم محقق خواهد شد.»

سیدحسن نصرالله نیز ضمن خوش‌‌آمدگویی گزارشی از تحولات منطقه‌ای و میدانی ارائه کرد و در ادامه در زمینه‌های مختلف بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.

دیدار با نخست وزیر لبنان

دکتر ولایتی همچنین با تمام سلام، نخست وزیر لبنان دیدار و درباره نظامیان ربوده شده لبنانی و انتخاب رئیس‌جمهوری این کشور گفت‌وگو کرد.

بر پایه گزارش‌ها، مشاور عالی رهبر معظم انقلاب پس از این دیدار گفت: «دیدار خوب، سازنده و دوستانه‌ای با سلام داشتیم.» ولایتی افزود: «تمام سلام با درایت و تدبیر، لبنان را اداره می‌کند و ما امیدواریم با تلاش‌های وی، نظامیان ربوده شده توسط تروریست‌ها به زودی آزاد شوند.»

وی تصریح کرد: «این روابط دوستانه، عمیق، مستحکم و تاریخی است و دو کشور در مناسبات مختلف با یکدیگر رایزنی و تبادل نظر درخصوص روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و همکاری دوجانبه دارند.»

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: «در این دیدار دریافتیم که امیدها برای انتخاب رئیس جمهوری لبنان افزایش یافته است و ما به زودی شاهد انتخاب رئیس جمهوری در این کشور خواهیم بود که مورد توافق تمامی گروه‌های لبنان است.»


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku