مذاکرات برای عقب نشینی کامل گروه های مسلح سوریه از حمص

نمایی از منطقه الوعر در شهر حمص

به گفته یک مقام سوری، نمایندگان دولت سوریه و گروه‌های مسلح مخالف دمشق قرار است برای مذاکره درباره خروج پیکارجویان از منطقه‌ای در شهر حمص، دیدار کنند.

طلال البرازی، استاندار استان حمص روز دوشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که نمایندگانی از دولت و گروه‌های مسلح مخالف درباره وضعیت منطقه الوعر، تنها منطقه تحت تصرف پیکارجویان در شهر حمص، روز سه شنبه در دفتر او با حضور مسئولانی از سازمان ملل دیدار خواهند کرد.

به گفته البرازی، این نشست در ادامه دیدارهای قبلی و برای تثبیت توافق‌های پیشین برگزار می‌شود و هدف اصلی آن تخلیه منطقه الوعر از سوی مخالفان است.

وی افزود بر اساس توافق‌های انجام گرفته، بر خلع سلاح این گروه‌ها تاکید شده است تا این شهر در آینده نزدیک به روال طبیعی خود بازگردد و ارگان‌های دولتی فعالیت خود را از سر بگیرند.

منطقه الوعر در محاصره نیروهای دولتی قرار داد و درگیری‌های ارتش و مخالفان در این منطقه باعث شده تلاش‌ها برای رسیدن به آتش‌بس بی‌ثمر بماند.

ارتش سوریه در مه 2014 توانست کنترل کلیه مناطق شهر حمص را در دست بگیرد اما منطقه الوعر در تصرف پیکارجویان باقی ماند.

در حال حاضر 75 هزار شهروند سوری در منطقه الوعر زندگی می‌کنند اما پیش از شروع درگیری‌های سوریه در سال 2011 نزدیک به 300 هزار نفر در این منطقه ساکن بودند.

البرازی در ادامه خاطر نشان کرد در صورتی که مذاکرات روز سه شنبه که از شش ماه پیش تاکنون ادامه دارد با موفقیت به پایان برسد در هفته‌های آتی شاهد مصالحه خواهیم بود.

گزارش‌ها حاکیست ارتش سوریه اغلب مناطق استان حمص را در دست دارد، تنها شهرهای رستن و تلبیسه در کنترل گروه‌های مخالف است. شهر باستانی پالمیرا نیز در اشغال گروه تروریستی داعش است.

 

برای اطلاع از تازه ترین اخبار ایران و جهان به کانال پرس‌ تی‌وی فارسی در تلگرام بپیوندید.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku