News   /   ايران

امیرعبداللهیان: انتخابات راهی موثر برای حل سیاسی بحران سوریه

حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه ایران

معاون وزیر امور خارجه ایران برگزاری انتخابات دموکراتیک را از عوامل موثر در حل و فصل سیاسی بحران سوریه عنوان کرده است.

حسین امیرعبداللهیان در مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم و بررسی تحولات سوریه در تهران، با تاکید بر این که «برگزاری انتخابات در یک روند دموکراتیک از عوامل موثر بر حل سیاسی بحران سوریه است»، گفت: «برگزاری انتخابات نیازمند مقدماتی همچون توقف جنگ، کنترل مرزها و مشخص شدن وضعیت گروه‌های معارض با گروه‌های تروریستی است.»

وی درباره آینده سوریه تصریح کرد: «بشار اسد رییس جمهور قانونی سوریه است... در پایان پروسه سیاسی هم هیچ وقت نمی‌توانند بگویند که وی در انتخابات شرکت کند یا نکند. این به خود بشار اسد برمی‌گردد که کاندیدا شود یا نشود و این مردم سوریه هستند که باید تصمیم بگیرند او را انتخاب کنند یا نکنند.»

دور اخیر مذاکرات درباره بحران سوریه 23 آبان و در ادامه مذاکرات 8 آبان در وین پایتخت اتریش برگزار شد؛ در این دور از مذاکرات نمایندگان 17 کشور از جمله ایران و نمایندگان سازمان ملل و اتحادیه اروپا حضور داشتند.

برگزاری نشست درباره بحران سوریه در وین

در پایان دور دوم این مذاکرات، سازمان ملل بیانیه‌ای از طرف شرکت کنندگان در این نشست صادر کرد که در آن آمده است سوریه باید دولتی انتقالی در 6 ماه داشته باشد و در 18 ماه آینده انتخابات عمومی در این کشور عربی برگزار شود.

معاون وزیر امورخارجه ادامه داد: «ما از ابتدای حضور خود تصریح کردیم که قرار نیست نشست وین جای مردم سوریه تصمیم بگیرد. این نشست باید کمک کند کشورهایی که از تروریست‌ها حمایت می‌کنند روش خود را اصلاح کنند.»

 

 برای اطلاع از تازه ترین اخبار ایران و جهان به کانال پرس‌ تی‌وی فارسی در تلگرام بپیوندید.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku