لبنان سه جاسوس اسرائیل را دستگیر کرد

پرچم حزب‌الله، فلسطین و لبنان در مرز لبنان با سرزمین‌های اشغالی

مقام‌های لبنانی می‌گویند دو تبعۀ این کشور و یک سوری را به اتهام جاسوسی برای اسرائیل بازداشت کرده‌اند.

اداره امنیت عمومی لبنان روز یک‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در راستای «مبارزه با تروریسم و جاسوسی» یک شبکۀ جاسوسی اسرائیل را در جنوب لبنان دستگیر کرده است.

براساس این گزارش اعضای این شبکه جاسوسی یک مرد سوری، همسر لبنانی او و یک مرد لبنانی هستند که تنها حرف اول نام و نام خانوادگی‌شان اعلام شده است. 

با این حال، هنوز گزارشی دربارۀ جزئیات دقیق مکان و زمان دستگیری این افراد منتشر نشده است.

در بیانیۀ اداره امنیت لبنان آمده است سه فرد بازداشت شده اتهام‌های خود را پذیرفته و اعتراف کرده‌اند که دربارۀ افراد و اهداف امنیتی و نظامی لبنان اطلاعات جمع‌آوری می‌کردند.

این سه جاسوس همچنین از جاده‌های «حساس» و دیگر مناطق جنوب لبنان فیلم ‌گرفته‌اند و «تصاویر را برای استفاده در حملات بعدی برای کارفرمایان خود فرستاده‌اند».

لبنان و رژیم اسرائیل از منظر حقوقی در وضعیت جنگ با یکدیگر قرار دارند.

رژیم اسرائیل در سال 2006 به لبنان حمله کرد. در این جنگ 33 روزه بیش از 1200 نفر در لبنان که بیشتر آن‌ها غیرنظامی بودند کشته شدند.

براساس گزارش‌ها دسامبر گذشته نیز، حزب‌الله لبنان یکی از مقام‌های ارشد خود را به اتهام جاسوسی برای اسرائیل و «خراب‌کاری در عملیات امنیتی» برون مرزی بازداشت کرد.

این در حالی است که از آوریل 2009 تا سال 2014، مقام‌های لبنانی بیش از 100 نفر را به اتهام جاسوسی برای اسرائیل دستگیر کردند.

 

برای اطلاع از تازه ترین اخبار ایران و جهان به کانال پرس‌ تی‌وی فارسی در تلگرام بپیوندید.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku