News   /   آفريقا

سرگردانی 80.000 گردشگر روس در مصر

تعدادی از مسافرین روسی در فرودگاه دوموده‌دوو در جنوب شرقی مسکو، که از مصر به کشور خود باز .گشته‌اند (16 آبان 94. عکس از رویترز)

مقامات روسیه اعلام کردند پس از آنکه کرملین به دنبال سقوط مرگبارهواپیمای روسی، همه‌ی پروازها به مصر را لغو کرد، دست کم 80هزار گردشگر این کشور در فرودگاه‌های مصر سرگردان شده‌اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه دستور توقف پروازهای این کشور به مصر را اعلام کرد. این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که فرضیه سقوط این هواپیما در اثر انفجار بمب تقویت شد. 

در این میان روسیه تلاش دارد تا از تکرار صحنه های سرگردانی گردشگران انگلیسی بدلیل تعلیق پرواز بسیاری از خطوط اروپایی به مصر  جلوگیری کند. 

به همین دلیل مقامات روسیه اعلام کردند که روز شنبه 49 پرواز برای انتقال گردشگران این کشور به مصر اعزام خواهد شد. 

تابلوی اطلاعات پرواز در فرودگاه دوموده‌دوو (16 آبان 94. عکس از رویترز)

 ایرینا تیورینا سخنگوی اتحادیه صنعت گردشگری روسیه روز شنبه به خبرگزاری «اینترفکس» گفت 13 خط هوایی روسی تورهای گردشگری به مقصد مصر داشته‌اند که اکنون تمام این خطوط هوایی در بازگرداندن گردشگران به روسیه تلاش خواهند کرد.

ارتش مصر برقرای امنیت گردشگران روس را بر عهده گرفت

در همین حال  روز شنبه اعلام شد ارتش مصر برقراری امنیت بازگشت گردشگران روسیه به کشورشان را بر عهده گرفته است و تدابیر امنیتی در فرودگاه های مصر را تشدید کرده است. 

این اقدام پس از آن صورت می گیرد که طی هفته جاری گزارش هایی از مشکلات و عدم رعایت مسائل امنیتی در فرودگاه شرم الشیخ در رسانه‌ها مخابره شد. 

 

برای اطلاع از تازه ترین اخبار ایران و جهان به کانال پرس‌ تی‌وی فارسی در تلگرام بپیوندید.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku