نخست‌وزیر و رئیس پارلمان عراق با آیت‌الله سیستانی دیدار می‌کنند

آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق

نخست‌وزیر و رئیس پارلمان عراق به دنبال بالا گرفتن اختلاف میان این دو نهاد اصلی حاکمیتی کشور راهی نجف شدند تا با آیت الله علی سیستانی و دیگر مراجع دیدار کنند.

حیدر العبادی، نخست وزیر و سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق در حالی روز شنبه عازم نجف شدند که اختلافات میان حاکمان این کشور در زمینۀ مسائل سیاسی و اجتماعی بالا گرفته است.

در پی اعلام اصلاحات از سوی العبادی، پارلمان نیز هفتۀ گذشته با تصویب قانونی برخی اصلاحات اعلام شده از سوی وی را غیرقانونی اعلام و تاکید کرد که حاضر نیست از اختیاراتی که به نهاد قانون‌گذار عراق داده شده به نفع هیچ‌یک از قوای دیگر کوتاه بیاید.

حیدر العبادی، نخست وزیر (راست) و سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق

پارلمان همچنین روز دوشنبه اعلام کرد که العبادی حق ندارد هیچ اصلاحات دیگری را بدون دریافت مجوز از پارلمان اعلام کند و دستورات وی مبنی بر حذف معاونت‌های ریاست‌جمهوری را خلاف قانون و ملغی اعلام کرد.

آیت‌الله سیستانی روز گذشته از طریق نماینده خود در خطبه‌های نماز جمعه کربلا به پارلمان هشدار داد که در روند اصلاحات خلل ایجاد نکند، البته وی به العبادی نیز توصیه کرد با تبعیت از قانون از اختیاراتی که قانون اساسی عراق به نخست‌وزیر اعطا کرده تخطی نکند. 

بیشتر بخوانید: هشدار سیستانی درباره ممانعت از اصلاحات سیاسیِ حیدر العبادی

نخست وزیر عراق همچنین بعد از ظهر امروز پیش از دیدار با آیت الله سیستانی با مقتدی صدر رهبر جریان  صدر در نجف دیدار کرد. وی پس از این دیدار در یک کنفرانس خبری با حضور مقتدی صدر شرکت کرد. 

 

 

برای اطلاع از تازه ترین اخبار ایران و جهان به کانال پرس‌ تی‌وی فارسی در تلگرام بپیوندید.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku