ارتش عراق مناطقی را در استان‌های انبار و صلاح‌الدین آزاد کرد

تصویری از خودروهای ارتش عراق در استان الانبار عراق (وزارت دفاع عراق)

ارتش عراق با آزادسازی چند منطقه در شمال استان الانبار و مناطقی در استان صلاح الدین پیشروی‌های خود را همچنان ادامه می‌دهد.

به گزارش وزارت دفاع عراق نیروهای ارتش موفق شدند مناطق البو ریشه و الاعتصامات و پل‌های البوفراج و البوعیثه را در محور شمالی استان الانبار از تروریست داعش پاکسازی کنند.

در بیانیه‌ای که وزارت دفاع یکشنبه صادر کرد آمده است که نیروهای عملیات نظامی استان انبار و تیپ دهم ارتش عراق این مناطق را آزاد کرده‌اند و ارتش پس از پاکسازی مناطق یاد شده نیروهای خود را در مناطق مجاور آن‌ها مستقر کرده‌ است.

براساس این بیانیه تعداد زیادی از تروریست‌های داعش در خلال این عملیات کشته و مجروح شدند.

نیروهای عراقی همچنین چندین خودروی بمب گذاری شده را منهدم کردند و چند مخفیگاه تروریست‌ها را هدف قرار دادند.

براساس اعلام وزارت دفاع عراق این عملیات در چارچوب عملیات آزادسازی شهر رمادی، مرکز استان انبار قرار دارد و تمام اهداف برنامه‌ریزی شده در این عملیات در زمان‌های تعیین شده محقق شده‌اند.

تضعیف مسیرهای ارتباطی داعش

این بیانیه می‌افزاید که با پیشروی نیروهای ارتش عراق در اطراف شهر رمادی، مسیرهای ارتباطی گروه تروریستی داعش بسیار ضعیف شده است و این موضوع عملیات نهایی آزادسازی رمادی را آسان‌تر خواهد کرد.

عبد الامیر الخزرجی، فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم در استان الانبار نیز اعلام کرد که نیروهای عراقی روز یکشنبه موفق شدند منطقه البو ریشه در شمال شهر رمادی را از دست تفکیری‌های داعش آزاد کنند.

الخزرجی تاکید کرد نیروهای مبارزه با تروریسم با کمک نیروی هوایی عراق خسارت‌های جبران ناپذیری به گروه تروریستی داعش تحمیل کرده‌اند.

همچنین به گزارش خبرگزاری الفرات نیوز منطقۀ قصر الشامیه در غرب شهر رمادی نیز به دست نیروهای داوطلب مردمی آزاد شده است.

پیشروی در استان صلاح الدین

صباح نعمان، فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد سربازان عراقی با همکاری نیروهای داوطلب مردمی کنترل مناطق شویش و البوجورای را در شهر بیجی در استان صلاح‌الدین به دست گرفته‌اند.

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین نیز تایید کرد که نیروهای مشترک عراقی روستاهای اذربان، الرمل، انور العاصی و جسر زغیتون را از حضور تروریست‌های داعش پاکسازی کرده‌اند.

این منبع افزود که نیروهای عراقی با حرکت در امتداد رودخانۀ دجله موفق شدند روستای تل الذهب را نیز آزاد کنند.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق هفتۀ گذشته آغاز مرحلۀ دوم آزادسازی کامل استان صلاح الدین را اعلام کرده بود.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku