26 کشته در درگیری‌های چند روز گذشته ترکیه

سربازان ارتش ترکیه (عکس آرشیوی)

یک منبع امنیتی در ترکیه می‌گوید در درگیری‌های چند روز گذشته در شرق و جنوب شرق این کشور 6 سرباز ترک و 20 پیکارجوی حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) کشته شده‌اند.

این درگیری‌ها در حالی ادامه یافت که پ‌ک‌ک هفتۀ گذشته از نیروهای خود خواسته بود تا عملیات مسلحانۀ خود را در ترکیه به حالت تعلیق در بیاورند مگر آن‌که حمله‌ای به آنان صورت بگیرد. اما با ادامه یافتن حملات هوایی نیروهای ترک علیه مواضع پ‌ک‌ک در استان حکاری در جنوب شرق ترکیه، جمعه (24 مهر) 11 شبه‌نظامی کرد کشته شدند و درگیری‌ها از سر گرفته شد.

به گفته این منبع آگاه، چهار سرباز در درگیری‌های شدید چند روز گذشته کشته شدند که برخی از آن‌ها در حادثه سقوط بالگردها در منطقه کوهستانی داغلی‌جا در نزدیکی مرز عراق جان خود را از دست دادند و حدود 20 پیکارجوی پ‌ک‌ک نیز کشته شدند.

همچنین، دو سرباز نیز در انفجار یک خودرو نظامی در استان تونجلی که پیکارجویان با دستگاه کنترل از راه دور آن را منفجر کردند جان خود را از دست دادند. در این انفجار دو سرباز ترک نیز زخمی شدند.

مراسم تشییع جنازه یکی از افسران ارتش ترکیه که در درگیری با پیکارجویان پ‌ک‌ک کشته شد.

از سوی دیگر دولت ترکیه ادعا می‌کند که پ‌ک‌ک به منظور کمک به حزب دموکراتیک خلق، حزب طرفدار کردها عملیات خود را متوقف کرده است تا موقعیت این حزب در انتخابات اول نوامبر (10 آبان) تقویت شود.

اواخر ماه ژوئیه و در پی لغو توافق آتش بس دو سالۀ پ‌ک‌ک با دولت ترکیه، درگیری میان پیکارجویان این گروه با نیروهای امنیتی ترکیه تقریباً هر روز ادامه دارد. در این درگیری‌ها تا به حال 150 پلیس و سرباز ترک کشته شده‌اند.

دولت ترکیه می‌گوید بیش از 1700 پیکارجوی کرد نیز در حملات جنگنده‌های این کشور کشته شده‌اند.

حزب کارگران کردستان از سال 1984 با هدف استقلال، مبارزه مسلحانه با دولت مرکزی ترکیه را آغاز کرد. در این درگیری‌ها تا به حال بیش از 40 هزار نفر کشته شده‌اند.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku