News   /   ايران

امیرعبداللهیان: تشکیل کمیته پیگیری سرنوشت مفقودین منا

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران

معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه ایران از تشکیل کمیته‌ای به منظور پیگیری سرنوشت همه مفقودان حادثه مرگبار منا خبر داده است.

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان روز دوشنبه اعلام کرد: «این کمیته متشکل از وزارت خارجه و سایر بخش‌های ذیربط در کشور است و تا تعیین وضعیت قطعی یکایک مفقودین حادثه منا فعالیت خود را ادامه خواهد داد.»

معاون وزیر خارجه خاطر نشان کرد: «همچنان در جستجوی وضعیت ٦٥ مفقود حادثه منا و از جمله دو تن از همکاران وزارت خارجه آقایان (غضنفر) رکن آبادی (سفیر سابق ایران در لبنان) و (احمد) فهیما (معاون اداره تشریفات وزارت خارجه) هستیم.»

در فاجعه منا که به خاطر سوء مدیریت مقامات سعودی در تاریخ دوم مهر همزمان با عید قربان حین رمی جمرات روی داد، هزاران نفر از زائران بیت الله الحرام از جمله 465 زائر ایرانی جان باختند.

با گذشت بیش از دو هفته از این فاجعه مرگبار، هنوز پیکرهای همه جان باختگان ایرانی به کشور منتقل نشده است و از سرنوشت 65 قربانی همچنان اطلاعی در دست نیست؛ تاکنون پیکر 308 قربانی این فاجعه به کشور منتقل شده است.

امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان سعودی شدند.

ادامه جستجو برای یافتن مفقودین

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت روز دوشنبه با اشاره به آخرین وضعیت قربانبان ایرانی منا گفت: «کار جستجو برای یافتن مفقودین در سردخانه مکه به صورت متمرکز ادامه دارد.»

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه هنوز 65 نفر مفقود هستند تاکید کرد: «به محض اطلاع از وضعیت این مفقودین اطلاع رسانی‌های لازم انجام خواهد شد.»

در همین حال، معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اظهار داشت: «تعداد اندکی از فوت شدگان این حادثه با نظر و رضایت خانواده هایشان در عربستان دفن شده اند.»

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به آماری که از طریق سازمان حج و زیارت و سازمان هلال احمر اعلام شده است، گفت:«متاسفانه همچنان تعدادی از مفقودین ما شناسایی نشده اند. البته اخیرا بیمارستانی شناسایی شده است که در آن تعدادی از زائران مصدوم شده در آنجا نگهداری می شود.»

وی ادامه داد:«ممکن است در این بیمارستان تعدادی از مصدومین و مفقودین ایرانی نیز وجود داشته باشد. مسئولان مربوط در حال بررسی و شناسایی مصدومین در آن بیمارستان هستند.»


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku