News   /   آسيا

24 زخمی بر اثر انفجار بمب در نقاط مختلف افغانستان

نیروهای امنیتی افغانستان حین انتقال یک قربانی بمب‌گذاری مقابل ورودی فرودگاه بین‌المللی کابل به داخل آمبولانس (19 مرداد 1394، AFP)

به گفته مقامات، در یک رشته بمب‌گذاری‌های جداگانه در نقاط مختلف افغانستان دست‌کم 24 غیرنظامی مجروح شدند.

ضیا دورانی، سخنگوی پلیس ولایت قندهار در جنوب افغانستان، گفت دست‌کم سه تن از جمله دو مامور پلیس در پی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده مقابل یک ایست بازرسی پلیس در منطقه دمان مجروح شدند.

در همین حال، ژنرال عبدالحبیب سیدخیلی، فرمانده پلیس ولایت کُنَر، در شرق افغانستان از زخمی شدن 16 غیرنظامی در پی انفجار بمب در نزدیکی یک پست برق در این منطقه ناآرام خبر داد.

از سوی دیگر بر اثر انفجار یک بمب دیگر که در بدنه یک موتورسیکلت تعبیه شده بود، پنج غیرنظامی در آیبک، مرکز ولایت سمنگان، در شمال افغانستان مجروح شدند.

در تحولی دیگر، گروه تروریستی طالبان به صدها نفر از ساکنان روستای «ده یک» در ولایت غزنی در شرق افغانستان هشدار داده است که هر چه سریعتر منازل خود را ترک کنند. پیکارجویان همچنین مسیرهای منتهی به روستا را مسدود کرده‌اند، که سبب بروز مشکلات جدی برای ساکنان محلی شده است.

در همین حال، عناصر طالبان شنبه ده‌ها تن از سرنشینان چندین خودرو را ربودند و به محل‌های نامشخصی منتقل کرده‌اند. بنا بر گزارش‌ها، طالبان کماکان بیش از 12 گروگان در اختیار دارد.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku