نظرسنجی: حزب عدالت و توسعه از حمایت اکثریت برخوردار نیست

بنا بر نتایج یک نظرسنجی، میزان حمایت از حزب توسعه و عدالت در ترکیه برای تشکیل دولت تک حزبی در این کشور کافی نیست.

بنا بر نتایج یک نظرسنجی، میزان حمایت از حزب توسعه و عدالت در ترکیه نسبت به ماه ژوئن افزایش یافته اما این حمایت برای تشکیل دولت تک حزبی در این کشور کافی نیست.

نظرسنجی موسسه متروپل حاکی از آن بود که حمایت 40.9 درصدی از حزب توسعه و عدالت در انتخابات ماه ژوئن به 41.4 در ماه جاری میلادی رسیده است.

این خبر در حالی اعلام شد که دور آتی انتخابات در ترکیه قرار است یکم نوامبر (10 آبان 94) برگزار شود.

حزب توسعه و عدالت که برای نخستین بار در سال 2002 به قدرت رسید، در انتخابات هفتم ژوئن برای نخستین بار اکثریت را در پارلمان از دست داد.

احمد داوود اغلو، نخست وزیر ترکیه، پس از ناکامی در تشکیل دولت ائتلافی، کابینه موقت را شکل داد. این کابیته تا انتخابات پیش از موعدِ نوامبر وظیفه اداره کشور را به عهده دارد.

نتایج نظرسنجی موسسه متروپل که روز دوشنبه اعلام شد حاکی از آن است که حزب جمهوری خواه خلق، حزب اصلی مخالف دولت ترکیه، از حمایت 27.3 درصدی برخوردار است.

بر اساس این نظرسنجی، میزان حمایت از حزب حرکت ملی و حزب دموکراتیک خلق‌ها به ترتیب 15.3 و 13 درصدی بوده است.

این در حالی است که در انتخابات ژوئن حزب جمهوری خواه خلق از حمایت 25 درصدی، حزب حرکت ملی از حمایت 16.3 درصدی و حزب دموکراتیک خلق‌ها از حمایت 13.1 درصدی برخوردار بودند.

موسسه متروپل این نظرسنجی در در روزهای دوم تا پنجم سپتامبر و با شرکت 2540 پرسش شونده انجام داده است.

در همین حال، 54.2 درصد از پرسش شوندگان در این نظرسنجی از عملکرد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ابراز نارضایتی کردند؛ 38.5 درصد از آنها عملکرد اردوغان را مثبت ارزیابی کردند و نظر 7.4 درصد از پرسش شوندگان درباره عملکرد رئیس جمهور ترکیه خنثی بود.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku