News   /   اروپا

وزیران اتحادیه اروپا درباره بحران پناهجویان نشست اضطراری برگزار کردند

یک پناه‌جوی سوری در حالی که کودکی در آغوش دارد، به سمت ساحل جزیره لسبوس یونان شنا می‌کند. (20 شهریور 1394، تصویر از رویترز)

وزیران کشور اتحادیه اروپا به منظور رویارویی با موج پناهجویان در اروپا، نشست اضطراری برگزار کرده‌اند.

این نشست بعد از اقدامات آلمان مبنی بر برقراری مجدد بازرسی‌های مرزی به منظور متوقف کردن روند ورود پناهجویان برگزار شده است.

در نشست روز دوشنبه که در بروکسل، پایتخت بلژیک برگزار شد، وزیران کشور اعضای اتحادیه اروپا برای حل اختلافات خود درباره نحوه تقسیم مسئولیت جهت پذیرش هزاران پناهجوی فراری از مناقشات مورد حمایت خارج در خاورمیانه، آسیا و شمال آفریقا و کاهش مشکلات کشورهای واقع در مرزهای اتحادیه اروپا، تلاش خواهند کرد.

مذاکرات وزیران کشور اتحادیه اروپا همچنین به بررسی راه‌های توزیع حدود 160 هزار پناهجو در میان کشورهای مختلف اروپایی در دو سال آینده می‌پردازند.

این در حالی است که از آغاز سال جاری تاکنون ورود گستردۀ تقریبا 500 هزار پناهجو از کشورهای جنگ زده، کشورهای اروپایی را بهت زده کرده و این بحران فزاینده با واکنش کند آنان مواجه شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، وزیران کشورهای اتحادیه اروپا همچنین توزیع 40 هزار پناهجو در ابتدای امر را تایید خواهند کرد.

یک کودک پناه‌جوی سوری در سواحل جزیره لسبوس یونان. (20 شهریور 1394، تصویر از AFP)

 

این در حالی است که طرح تخصیص پناهجویان در ماه می مطرح شده و شماری از کشورهای اتحادیه اروپا هنوز قصد ندارند سهم کامل خود را تا پیش از پایان امسال بپذیرند.

آلمان روز شنبه در تصمیمی که از تاثیر موج عظیم پناهجویان در کشورهای اروپایی نشات می‌گرفت، کنترل مرزی خود با اتریش را از سرگرفت و تردد قطارها را متوقف کرد.

توماس دی میزیر، وزیر کشور آلمان، یکشنبه اعلام کرد مرزهای کشور به دنبال ورود بی رویه پناهجویان کنترل خواهد شد.

وی گفت: «هدف از این اقدام متوقف کردن ورود پناهجویان به آلمان و برقراری مجدد فرایندی منظم است.»

دیتر ریتر، شهردار مونیخ گفت 13 هزار و 15 پناه‌جو روز شنبه از اتریش به یکی از ایستگاه‌های قطار این شهر وارد شدند.

ریتر افزود 1400 پناهجوی دیگر نیز یکشنبه صبح به این شهر آمدند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku