News   /   اروپا

پلیس مجارستان 3321 پناهجو را طی 24 ساعت بازداشت کرد

موضع پلیس ضد شورش مجارستان مقابل آوارگان در یک مرکز ساماندهی در مرز صربستان و مجارستان (18 شهریور 1394، AFP)

بر اساس آمارهای تازه منتشر شده، پلیس مجارستان به طرز بی‌سابقه‌ای ظرف یک شبانه روز، 3 هزار و 321 پناهجویی را که از صربستان وارد این کشور شده بودند، بازداشت کرده است.

بر اساس آماری که پنجشنبه در پایگاه اینترنتی پلیس انتشار یافت شمار مهاجرانی که چهارشنبه بازداشت شدند بیش از سه هزار و 313 نفر بود که این بالاترین میزان بازداشت در یک روز در طول سال جاری و بیش از 3 هزار و 313 نفری است که پنج‌شنبۀ گذشته بازداشت شده بودند. 

با توجه به ورودی‌های جدید، تعداد پناه‌جویانی که پس از ورود به مجارستان از طریق صربستان به دنبال عزیمت به اروپای غربی هستند تنها در ماه سپتامبر به حدود 22 هزار نفر می‌رسد. 

در همین حال، اتریش نیز که در همسایگی مجارستان است با موج جدیدی از سیل مهاجران از مجارستان مواجه است، به طوری که ظرف یک شب 3 هزار نفر وارد خاک این کشور شده‌اند.

بر اساس اعلام پلیس، فقط از نیمه شب (ساعت 22 به وقت گرینویچ) تا سه صبح بیش از هزار و 700 پناهجو از مرز نیکلزدورف در شرق اتریش عبور کرده‌اند، و صبح پنجشنبه حدود 2 هزار و 800 تن در محل ایستگاه اتوبوس‌ها و قطارهای ویژه منتظر بودند تا آنان را به وین و سایر نقاط منتقل کنند. 

در همین حال، زیگمار گابریل، معاون صدراعظم آلمان پنجشنبه در جمع نمایندگان پارلمان آلمان گفت که از آغاز سال میلادی تاکنون حدود 450 هزار آواره وارد کشور شده‌اند، که ورود 37 هزار تن از آنان در هشت روز اول ماه سپتامبر بوده است.

وی افزود آلمان تا یک روز قبل، از 450 هزار پناهجو ثبت نام کرده بود، که 105 هزار مورد مربوط به ماه اوت و 37 هزار مورد در هشت روز اول سپتامبر بوده است، که این میزان تا پایان ماه ممکن است به 100 هزار مورد افزایش یابد.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku