مقام فلسطینی: محمود عباس ممکن است پیمان اسلو را ملغی اعلام کند

تصویری از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین.

یکی از مقامات ارشد فلسطینی می‌گوید رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ممکن است پیمان اسلو با اسرائیل را ملغی اعلام کند.

«احمد مجدلانی»، عضو کمیته اجرایی «سازمان آزادیبخش فلسطین» (ساف)، روز یکشنبه (15 شهریور)، در مصاحبه با خبرگزاری فلسطینی معاً گفت، با توجه به نتیجه‌بخش نبودن توافقات اسلو در تشکیل کشور فلسطین، مقامات فلسطینی در صدد لغو روند به اصطلاح صلح با اسرائیل برآمده‌اند.

به گفتۀ این مقام فلسطینی، انتظار می‌رود محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، ماه جاری میلادی (سپتامبر) در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل خبر لغو پیمان اسلو را اعلام کند.

مجدلانی افزود، عباس در سخنرانی خود با تاکید بر عدم پایبندی اسرائیل به توافق‌نامه‌های موجود، فلسطین را کشوری تحت اشغال اعلام خواهد کرد.

ریاض المالکی، وزیر امور خارجه حکومت خودگردان فلسطین، در ماه جولای گفت تل آویو تمایلی برای دستیابی به توافق با فلسطینی‌ها ندارد.

وی همچنین از محاصرۀ تحمیلی منطقۀ فقیرنشین نوار غزه به دست رژیم اسرائیل انتقاد کرد و گفت اقدام تل آویو در توقیف کشتی‌های امدادرسانِ راهی غزه، وجود این محاصره را به اثبات می‌رساند.

المالکی پیش از این در ماه ژوئن شکایت‌نامه‌ای در ارتباط با جنایات جنگی اسرائیل، ادامه ساخت شهرک‌های غیرقانونی اسرائیلی در سرزمین‌های اشغال‌شدۀ فلسطین و نیز برخورد با زندانیان فلسطینی دربند اسرائیل، به «دادگاه بین المللی کیفری» (ICC) تقدیم کرد.

پیمان اسلو در اوایل نیمه دهه 1990 به منظور حل مناقشه فلسطین و اسرائیل و تضمین حق خودمختاری فلسطینی‌ها شکل گرفت.

تشکیلات خودگردان فلسطین که حکومت آن به کرانه اشغال‌شدۀ باختری محدود شده است، در پی پیمان اسلو تشکیل شد.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku