News   /   آسيا

​نخست وزیر استرالیا درخواست پذیرش پناهجویان بیشتر را رد کرد

تونی ابوت نخست وزیر استرالیا

تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا، درخواست باز کردن مرزهای کشور و پذیرش پناهندگان سوری بیشتر را رد کرده است. 

ابوت شنبه در جمع خبرنگاران در شهر هوبارت در جنوب استرالیا گفت: «کشوری هستیم که تعهدات بین‌المللی‌مان را جدی می‌گیریم و براساس سهمیه سرانه در واقع ما پناهندگان بیشتری را نسبت به هر کشور دیگری پذیرفته‌ایم.»

این اظهارات ساعاتی پس از آن مطرح شد که ریچارد دی ناتالی رهبر حزب سبزها در استرالیا از دولت کانبرا خواست تا فوراً 20 هزار پناهندۀ سوری را که از جنگ این کشور فرار کرده‌اند، بپذیرد.

دی ناتالی گفت در پی انتشار تصاویر جسم بی جان کودک سوری در سواحل ترکیه، موضوع پناهجویان به نقطۀ عطف خود رسیده است و تأکید کرد که استرالیا ظرفیت اقدامات بیشتری در زمینه بحران کنونی پناهجویان دارد.

وی این اظهارات را با اشاره به انتشار تصاویر جسم بی جان ایلین کوردی، کودک سه ساله سوری در سواحل بدروم ترکیه که همراه با برادر 5 ساله و مادرش در سفر از ترکیه به یونان جان سپرد، مطرح کرد. انتشار این تصاویر موجی از خشم مردمی علیه ناتوانی اروپا در حل و فصل بحران کنونی پناهندگان به دنبال داشت.

وی گفت: «فقط به تونی ابوت گفتم اگر اندکی شفقت، وقار و انسانیت داشته باشی، از درخواست سبزها حمایت می‌کنی و فوراً 20 هزار پناهجوی سوری را که ناامیدانه نیازمند کمک ما هستند، می‌پذیری.»

اگرچه نخست وزیر استرالیا در پاسخ گفت وی در برابر درخواست سبزها برای پذیرش پناهجویان بیشتر تسلیم نخواهد شد.

ورنر فایمن، صدر اعظم اتریش

اتریش و آلمان: پناهجو می‌پذیریم

ورنر فایمن، صدر اعظم اتریش، شنبه پس از گفت‌وگو با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، از تصمیم این دو کشور برای پذیرش صدها پناهجو خبر داده است.

به گزارش خبرنگار پرس تی‌وی در وین، دست‌کم یک هزار پناهجو به ایستگاه قطار وست بانهوف در وین رسیده و بسیاری از آنان از وین عازم مونیخ شده‌اند.

همچنین مردم اتریش مواد غذایی، لباس و دیگر مایحتاج لازم به خانواده‌های پناهجو که عمدتاً سوری هستند، اعطا می‌کنند. انتظار می‌رود هزاران پناهجوی دیگر وارد ایستگاه قطار وین شوند.

مجارستان از صبح شنبه پناهجویان سوری را با اتوبوس به مناطق مرزی اتریش منتقل می‌کند.

در همین حال پلیس اتریش در مناطق مرزی آمادۀ پذیرش پناهجویان و ارائۀ خدمات اولیه به آنان شده است.

به گفتۀ کمیسرعالی سازمان ملل در امور پناهندگان، حدود 2 هزار و 500 نفر از 300 هزار پناهجویی که عازم اروپا شدند، جان خود را  در این مسیر از دست داده‌اند.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku