News   /   آسيا

استرالیا از کشورهای اروپایی خواست در عراق و سوریه به داعش حمله کنند

جولی بیشاپ، وزیر خارجه استرالیا (عکس از AFP)

جولی بیشاپ، وزیر خارجه استرالیا در تلاش برای جلوگیری از جریان مهاجرت به اروپا از کشورهای اروپایی خواست در حملات هوایی علیه تروریست‌های داعش در سوریه و عراق شرکت کنند.

روزنامه استرالیَن روز دوشنبه به نقل از بیشاپ گزارش داد: «لبنان، اردن و برخی کشورهای دیگر مجاور سوریه و عراق فشار میلیون‌ها نفر از مردم در حال فرار را به داخل مرزهای خود و سپس به اروپا تحمل می‌کنند. به همین دلیل من معتقدم که اروپایی‌ها باید در تلاش و حملات هوایی ائتلاف در سوریه و عراق مشارکت کنند.»

بنا بر اعلام آژانس پناهندگان سازمان ملل، امسال حدود 300 هزار پناهنده از دریای مدیترانه عبور کرده‌اند تا به اروپا برسند. بسیاری از آنها از درگیری‌ها در سوریه، افغانستان، عراق و تعدادی از کشورهای آفریقایی گریخته‌اند.

پناهندگان سوری که از گفلیا در مقدونیه به سمت مرز صربستان می روند. 8 شهریور 1394 (عکس از AFP)

اظهارات بیشاپ در مصاحبه با این روزنامه در حالی مطرح می شود  که دولت استرالیا در حال بررسی پیشنهاد امریکا است؛ پیشنهادی مبنی بر پیوستن ارتش استرالیا به کمپین حملات هوایی علیه آنچه مواضع داعش در عراق و سوریه خوانده می‌شود.

این در حالی است حملات هوایی ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا با انتقادهای گسترده‌ای مواجه شده است و نتوانسته مانع فعالیت تکفیری‌های مورد حمایت خارج در عراق یا سوریه شود.

دولت سوریه در عین حال در مخالفت با حملات هوایی خارجی در این کشور اعلام کرده است که این حملات هوایی بدون اجازه از دولت دمشق و به بهانه حمله به تروریست‌ها انجام می‌شود.

امریکا و متحدان اروپایی و منطقه‌ای این کشور از سال 2011 در تلاشی آشکار برای سرنگونی دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، از این تروریست‌ها حمایت کرده‌اند.

به گفته مقام‌های غربی، تعداد افرادی که از کشورهای اروپایی به داعش در عراق و سوریه می‌پیوندند رو به افزایش است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku