حماس: 17000 فلسطینی نیازمند ترک فوری غزه

تصویر فلسطینیانی که برای عبور از گذرگاه مرزی رفح و ترک غزه منتظر هستند

جنبش مقاومت فلسطین، حماس می‌گوید دهها هزار فلسطینی به دلیل اهداف درمانی و آموزشی باید سریعاً نوار تحت محاصره غزه را ترک کنند.

إیاد البزم، سخنگوی وزارت کشور حماس اعلام کرد مصر گذرگاه رفح در مرز غزه را پس از تنها چهار روز بست و 2 هزار و 579 نفر توانستند به دلایل انسانی این منطقه را ترک کنند.

به گفته البزم، حدود 17 هزار تن از ساکنان غزه نیاز دارند برای مداوای بیماری‌ خود و یا تحصیل فورا به خارج از این منطقه بروند.

سخنگوی وزارت کشور حماس اظهار داشت همچنین در این چهار روز 3 هزار و 178 نفر توانستند وارد غزه شوند.

البزم افزود با این وجود مقام‌های مصری به 146 فلسطینی اجازه خروج از غزه ندادند.

غزه از سال 2007 در محاصره زمینی، هوایی و دریایی رژیم اسرائیل قرار دارد و این امر علاوه بر افزایش فقر و بیکاری سطح رفاه زندگی مردم غزه را کاهش داده و آنها را از اساسی‌ترین مایحتاج‌‎شان همچون غذا، دارو و سوخت محروم کرده است.

در عین حال، عواقب تهاجم اخیر اسرائیل به غزه نیز بر وخامت اوضاع افزوده است.

اسرائیل اوایل جولای سال گذشته حمله به غزه را آغاز کرد. بیش از 2200 نفر در این حمله کشته و 11 هزار تن مجروح شدند.

این جنگ 4 شهریور 1393 با میانجیگری مصر پایان یافت.

براساس آمار رسمی منابع فلسطینی، بیش از 15 هزار و 500 واحد مسکونی در حملات سال گذشته اسرائیل آسیب دیدند و 2200 خانه نیز به طور کامل نابود شدند.

در این تهاجم حتی بیمارستان‌های غزه که به خودی خود با کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی روبه‌رو هستند نیز از حملات اسرائیل در امان نماندند.

رفح تنها معبر زمینی غزه برای خروج از محاصره تحمیلی اسرائیلی‌ها محسوب می‌شود؛ این گذرگاه از زمان برکناری محمد مُرسی، رئیس جمهور سابق مصر در جولای سال 2013 در اکثر اوقات بسته بوده است.

ارتش مصر افزون بر این بسیاری از تونل‌های زیرزمینی مردم غزه را که از آن برای انتقال مایحتاج اساسی خود همچون غذا و سوخت استفاده می‌کنند، تخریب کرده است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku