مسعود بارزانی تا اطلاع ثانوی در ریاست اقلیم کردستان می‌ماند

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق

مجلس شورای اقلیم کردستان عراق تا حل اختلاف احزاب سیاسی این منطقه، مسعود بارزانی را به عنوان رئیس این اقلیم در سمت خود ابقا کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، مجلس شورای اقلیم کردستان عراق اعلام کرد مسعود بارزانی رئیس این اقلیم با حفظ تمام اختیارات گذشته تا زمان رسیدن به توافق سیاسی یا برگزاری انتخابات در سمت خود باقی خواهد ماند.

ناریمان طالب سخنگوی وزارت دادگستری اقلیم کردستان عراق تصریح کرد مجلس شورای این منطقه تصمیم گرفت تا رسیدن به توافق سیاسی یا برگزاری انتخابات به ابقای مسعود بارزانی ادامه خواهد داد.

دوره ریاست مسعود بارزانی در 19 آگوست به پایان خواهد رسید، اما هنوز گروه‌های سیاسی در این باره اختلاف نظر دارند و درباره اصلاح قانون بحث برانگیز ریاست اقلیم، به توافق نرسیده‌اند. گروه‌های سیاسی کردستان عراق بر سر نوع انتخاب رئیس اقلیم از طریق پارلمان یا انتخابات مستقیم اختلاف دارند.

مسعود بارزانی در سال 2005 ریاست اقلیم کردستان عراق را پس از انتخاب از جانب پارلمان بر عهده گرفت. در سال 2009 دوره ریاست وی با کسب 69 درصد آرای پارلمان تمدید شد. در سال 2013 دوره ریاست بارزانی پس از اختلاف احزاب کرد بر سر همه پرسی قانون اساسی اقلیم کردستان بار دیگر به مدت 2 سال تمدید شد.

مجلس شورای اقلیم کردستان در اکتبر 2008 توسط پارلمان تشکیل شد و از لحاظ اداری به وزارت دادگستری وابسته است. وظیفه اصلی این مجلس بررسی اختلافات اداری و ایجاد توافق و وحدت در تدوین قوانین است. 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku