دبیرکل حزب الله لبنان: اسرائیل در رسیدن به اهدافش ناکام ماند

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، گفت اسرائیل در رسیدن به اهدافش علیه مقاومت ناکام مانده است.

نصرالله روز جمعه در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت نهمین سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه مقابل اسرائیل ضمن تجلیل از شهدای مقاومت و خانواده‌هایشان افزود این پیروزی «عید مقاومت» است.

این مراسم با حضور شخصیت‌های سیاسی و نظامی لبنان و همچنین محمد فتحعلی، سفیر جمهوری اسلامی ایران، در منطقه وادی الحجیر لبنان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ویدئویی درباره جنگ 33 روزه و دستاوردها و موفقیت‌های رزمندگان حزب الله لبنان در برابر متجاوزان صهیونیست از جمله انهدام تانک‌های میرکاوا پخش شد. در ادامه مراسم، سرودهایی هم با مضمون پیروزی مقاومت به طور زنده اجرا شد.‎

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به جنایات اسرائیل در جنگ 33 روزه، رژیم اسرائیل را به گروه تروریستی داعش تشبیه کرد.

سید حسن نصرالله پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه را معجزه و پیروزی الهی دانست و گفت: «مقاومت در اَشکال مختلف خود ادامه دارد، مقاومتی که پیروزی‌هایی را محقق کرد و دستاوردهایی را به همراه آورد؛ معادلات را برهم زد و پروژه‌های اشغالگران را شکست داد و پروژه سلطه دشمن بر لبنان و منطقه را در هم کوبید. باید بگویم پایداری اسطوره‌ای ارتش، مقاومت و ملت لبنان در جنگ 33 روزه، اوج این تعهدات است‎.»

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: «دشمن صهیونیستی می‌خواست در قبال بازگشت مردم به منازلشان، مسئله خلع سلاح مقاومت در جنوب منطقه اللیطانی را محقق کند. ما تمام جزئیات اهداف دشمن را می دانستیم. اشغالگران می‌خواستند جنوب اللیطانی را اشغال کنند تا دست بالا را در این مذاکرات داشته باشند‎ و بتوانند وحشی‌گری های خود را تثبیت کنند اما در همین دره الحجیر بود که رویارویی قهرمانانه و تاریخی رزمندگان مقاومت مسجل شد. در همین دره الحجیر بود که دشمن اسرائیلی، جهنم را به چشم خود دید و اسطوره تانک‌های میرکاوا در هم شکسته و نابود شد و الحجیر به قبرستانی برای متجاوزان تبدیل شد.‎»

نصرالله همچنین به آمادگی نظامی مقاومت اشاره کرد و گفت لبنانی‌ها قادرند با استقامت خود در برابر نیرومندترین ارتش‌ها بایستند و از کشورشان دفاع کنند‎.

در  کنار مقاومت فلسطین هستیم

دبیر کل حزب الله افزود: «جنگ 33 روزه، راهبردهای بزرگ جهانی را تغییر داد و باعث شد امریکا، ناتو و حتی اسرائیل در راهبردهای بزرگ خود در جهان تغییراتی ایجاد کنند.»

وی در ادامه سخنانش خواستار وحدت و اتحاد بین گروه‌های مختلف لبنان برای مقابله با چالش‌ها و تهدیدهای داخلی و خارجی شد و تصریح کرد: «لبنان در معرض تهدیدی قرار دارد که استقلال، امنیت و بقای کشور را هدف قرار داده است. ما خواستار وحدت هستیم و از همه می‌خواهیم اختلافات خود را در برابر این تهدید کنار بگذارند‎.»

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: «بار دیگر التزام و تعهد خود را به طرح مقاومت اعلام و تاکید می‌کنیم که در  کنار مقاومت فلسطین هستیم. مقاومت تنها راه برای دفاع از سرزمین و عزت ماست.»

مخالفت با طرح‌های تجزیه طلبانه

نصرالله طرح‌های تجزیه طلبانه را طرح‌های امریکایی دانست که از سوی اسرائیل و برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی حمایت می‌شود.

‫به گفته دبیر کل حزب الله، این طرح‌ها منطقه را وارد جنگ‌های داخلی و فرقه‌ای طولانی مدت خواهد کرد که تنها ثمره‌اش، ویرانی و نابودی و آوارگی بیشتر است.

داعش؛ ابزار امریکا برای پیشبرد اهداف تجزیه طلبانه

سید حسن نصرالله افزود:«امریکا از داعش برای تجزیه منطقه استفاده می‌کند.‎ داعش چه بداند یا نداند، این اقدام را انجام می‌دهد. حدود یک سال قبل هم اعلام کردم که امریکا می‌خواهد از مسئله داعش بهره برداری کند تا منطقه را تجزیه کند.»

وی افزود: « امریکا می‌خواهد نقشه‌های جدیدی برای منطقه ترسیم کند. همه می‌دانیم که آنچه مخالفان میانه‌رو سوری خوانده می‌شوند، نمی‌توانند با داعش بجنگد‎.»

تروریسم؛ حربه‌ای برای امریکا

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به فریبکاری امریکایی‌ها در کشورهای مختلف تصریح کرد: «قراردادهای نظامی امضا شده میان دولت عراق و امریکا هیچکدام اجرا نشد بلکه دولت عربستان سعودی به اتفاق امریکا توطئه‌ای چیدند تا بهای نفت را کاهش دهند و این مسئله بر اوضاع عراق تاثیر منفی گذاشت.»

‎وی گفت: «باید مراقب نیرنگ و فریبکاری امریکا باشیم. در یمن مدعی هستند که با تروریسم می‌جنگند اما در واقع آنها با القاعده و داعش هم‌پیمان می‌شوند. امریکا و همپیمانانشان در منطقه برای اجرای پروژه‌هایشان ‌از تروریسم به عنوان حربه استفاده می‌کنند. پروژه واقعی امریکا برای منطقه تجزیه آن است از عراق گرفته تا سوریه و حتی عربستان را می‌خواهند تجزیه کنند چرا که این تجزیه در راستای منافع واشنگتن و تل‌آویو است و این مسئولیتی بسیار بزرگ ایجاد می‌کند‎.»

‫مردم لبنان 14 اوت را به عنوان روز پايان حمله اسرائيل به خاک لبنان در جنگ 33 روزه گرامی می‎دارند.

اسرائيل 9 سال پيش به بهانه آزادی سربازان خود که گفته می‎شد توسط جنبش مقاومت حزب‌الله دستگير شده بودند، حمله گسترده‎‎‎ای را از مرزهای جنوبی لبنان به خاک این کشور آغاز کرد.

اين تهاجم منجر به کشته شدن 1200 نفر در لبنان شد که اکثر آنها غيرنظامی بودند.

مرگبارترين حادثه در اين جنگ در روستای قانا واقع در 12 کيلومتری شمال مرزهای سرزمين‎های اشغالی پيش آمد که طی آن تعداد زيادی از کودکان در پی حمله هواپيماهای اسرائيل به يک ساختمان مسکونی کشته شدند.

جنبش مقاومت حزب‌الله در طول جنگ 33 روزه به گفته رسانه‌های بين‎المللی شکست خفت‌باری را به ارتش اسرائيل وارد کرد.

در طول اين جنگ، نيروهای حزب الله افزون بر منهدم کردن چند ناو جنگی، تانک‎های پيشرفته و خودروهای زره‎ای، بيش از 100 سرباز اسرائيلی را کشتند.

شورای امنيت سازمان ملل در پی شکست غيرقابل پيش بينی اسرائيل در اين جنگ، قطعنامه 1701 را برای پايان ‌دادن به حملات اسرائيل به خاک لبنان صادر کرد و نيروهای حافظ صلح خود موسوم به يونيفل را در سراسر مرز جنوبی لبنان مستقر کرد.

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku