News   /   آمريکا

جامعه اطلاعاتی امریکا: حملات هوایی داعش را ضعیف‌تر از قبل نکرده است

تصویری آرشیوی از یک تروریست تکفیری گروه داعش

سازمان‌های اطلاعاتی امریکا می‌گویند از یک سال پیش که ایالات متحده عملیات نظامی خود را علیه داعش آغاز کرده است، این گروه تروریستی ضعیف‌تر نشده است.

ارزیابی‌‌های سازمان سیا، آژانس اطلاعات دفاعی و دیگر سازمان‌های اطلاعاتی امریکا بیان‌گر آن است که با وجود صرف میلیاردها دلار و مرگ  ده هزار ستیزه‌جو، گروه داعش کماکان به عنوان یک شبکۀ ترور قدرتمند برجای مانده است و با همان سرعتی که امریکا عناصرش را از بین می‌برد صفوف خود را با ستیزه‌جویان خارجی پر می‌کند.

براساس این برآورد اطلاعاتی جدید، میزان استعداد گروه تکفیری داعش بین 20 تا 30 هزار نفر تخمین زده شده است که با میزان آن در ماه اوت سال گذشته تفاوت چندانی ندارد.

یک مقام دفاعی امریکا در این مورد گفت: «ما شاهد کاهش محسوسی در تعداد نیروهای آن‌ها نبوده‌ایم.»

این برآورد اطلاعاتی جدید در تضاد با گفته‌های خوش‌بینانۀ جان آلن، ژنرال بازنشسته و نمايندۀ ويژه كاخ سفيد در ائتلاف موسوم به ضد داعش است که هفتۀ گذشته خبر از شکست‌های سنگین این گروه تکفیری در عراق و سوریه می‌داد.  

باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا متعهد به کاستن قدرت و در نهایت نابود کردن گروه تروریستی داعش شده است.

با این حال، مقام‌های اطلاعاتی می‌گویند بیش از یک دهه زمان لازم است تا برنامۀ امریکا علیه داعش، این تروریست‌ها را از پناهگاه‌های امن‌شان بیرون براند.

ناظران می‌گویند در حالی که امریکا و متحدانش ادعای مبارزه با گروه‌های تروریستی مانند داعش را دارند در واقع در ایجاد و آموزش این گروه‌ها برای ویران کردن کشورهای مسلمان دست دارند.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku