در پی حمله پ‌ک‌ک به قرارگاه پلیس شهر وان در ترکیه سه نفر کشته شدند

در حمله ستیزه جویان پ ک ک به قرارگاه پلیس در جنوب شرق ترکیه سه نفر کشته شدند.

در پی درگیری بین پیکارجویان حزب کارگران ترکیه و پلیس ترکیه در شهر وان در جنوب شرق این کشور دو عضو پ‌ک‌ک و یک غیر نظامی کشته شدند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه روز شنبه گزارش داد گروهی از افراد مسلح با شلیک چند خمپاره، به مرکز پلیس در منطقه جاتاق در شهر وان حمله کردند.

این خبرگزاری همچنین از وقوع درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای امنیتی ترکیه و پیکار‌جویان پ‌ک‌ک در این منطقه خبر داد.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی با پشتیبانی بالگردهای نظامی، عملیات گسترده‌ای را برای پاکسازی این منطقه و دستگیری پیکارجویان آغاز کردند.

در همین راستا شماری از پیکارجویان جاده‌ای را در منطقۀ قاغزمان در شهر قارص بستند و چندین خودرو را به آتش کشیدند.

گزارش‌های منتشر شده جدید همچنین نشان می‌دهند در عملیات ضد تروریستی پلیس و نیروهای امنیتی ترکیه در منطقه فوزی چاکماک در استان آگری در شرق ترکیه سه عضو پ‌ک‌ک کشته شدند.

در همین حال، گزارش برخی از رسانه‌ها از کشته شدن یک مامور نیروی پلیس و زخمی شدن یک پلیس دیگر در حملۀ پیکارجویان پ‌ک‌ک در استان عثمانیه در جنوب شرقی ترکیه حکایت دارد.

شبکه تلویزیونی ان‌تی‌وی ترکیه نیز از آغاز موج تازۀ حملات هوایی جت‌های ترکیه به مواضع پ‌ک‌ک در شمال عراق و جنوب شرق ترکیه خبر داده است.

حزب کارگران کردستان از دهه  1980 میلادی تاکنون برای کسب خودمختاری منطقه کردستان ترکیه با دولت این کشور مبارزه می‌کند؛ این درگیری‌ها تا کنون ده‌ها هزار کشته بر جای گذاشته است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku