جنگنده‌های ترکیه مواضع پ.ک.ک را بمباران کردند

تصویری از یک فروند جنگنده اف 16 نیروی هوایی ارتش ترکیه(عکس از خبرگزاری آناتولی)

دستکم 30 فروند جنگنده ترکیه مواضع حزب کارگران کُردستان ترکیه (پ.ک.ک) در منطقه نیمه خودمختار کردستان عراق را بمباران کرده‌اند.

به گزارش شبکه‌های تلویزیونی ان‌تی‌وی و سی‌ان‌ان، دستکم 30 جنگنده اف 16 نیروی هوایی ارتش ترکیه روز پنجشنبه (8 مرداد) مواضع  پ.ک.ک درمنطقه نیمه خودمختار کردستان عراق را بمباران کردند. در این عملیات تعدادی از پناهگاه‌ها و انبارهای تسلیحاتی پ.ک.ک منهدم شدند.

حملات هوایی ترکیه به سوریه وعراق پس از آن آغاز شد که دوشنبه گذشته انفجار بمب در شهر سوروچِ ترکیه در نزدیکی کوبانی جان 32 نفر را گرفت. گفته می‌شود داعش عامل این بمب‌گذاری بوده است.

پلیس ترکیه همچنین در پی بمب گذاری در شهر سوروچ در تاریخ 29 تیر، عملیات گسترده بازداشت‌ مخالفان را آغاز کرد.این در حالی است که بنابر آمارها فقط یک دهم از افرادی که در حملات پلیس ترکیه بازداشت شدند، از مظنونان همکاری با داعش و بقیه کُرد بودند.

اعضای حزب غیر قانونی کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) سرگرم بررسی گودالی که ظاهرا پس از حملات هوایی ارتش ترکیه در منطقه کوهستانی قندیل در شمال عراق به وجود آمده است (7 مرداد 94 عکس از AFP)
اعضای حزب غیر قانونی کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) سرگرم بررسی گودالی که ظاهرا پس از حملات هوایی ارتش ترکیه در منطقه کوهستانی قندیل در شمال عراق به وجود آمده است (7 مرداد 94 عکس از AFP)

صلاح الدین دمیرتاش، رهبر حزب دموکراتیک خلق ترکیه روز پنجشنبه حملات پلیس این کشور که عملیات بر ضد ترور و مظنونان داعش در سوریه خوانده شد، «نمایشی» توصیف و آن را محکوم کرد.

دمیرتاش آنکارا را متهم کرد که از آنچه حملات هوایی علیه داعش خوانده می‌شود، به عنوان «پوششی» برای بمباران مواضع پ.ک.ک استفاده می‌کند.

آنکارا از جمله حامیان اصلی تروریست‌های تکفیری داعش است که از مارس 2011 میلادی در سوریه ویرانی به بار آورده اند. بنابر گزارش‌ها بیش از 230 هزار نفر در ناآرامی‌های سوریه جان باخته‌اند.

بنابرگزارش‌ها، دولت ترکیه به طور فعال به تروریست‌های داعش در سوریه آموزش داده و تسلیحات مورد نیاز آن‌ها را تامین می‌کند. ترکیه همچنین مسیر امنی برای تروریست‌های خارجی که قصد پیوستن به داعش در کشور بحران زده سوریه را دارند، فراهم می کند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku