News   /   اروپا

نخست وزیر یونان: احتمال برگزاری انتخابات پیش از موعد

الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان (عکس از AP)

الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان از احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور خبر داد.

سیپراس روز چهارشنبه گفت اگر اکثریت پارلمان یونان اقدامات وی را در چارچوب بخشی از توافق با وام دهندگان بین المللی به این کشور تایید نکند، انتخابات زودهنگام برگزار خواهد کرد.

نخست وزیر یونان در مصاحبه‌ای رادیویی تاکید کرد: «اگر یک اکثریت پارلمانی نداشته باشیم، مجبور خواهم بود و مجبور خواهیم بود، انتخابات برگزار کنیم.»

سیپراس همچنین گفت پس از ارزیابی اولیه اصلاحات در یونان در چارچوب تعهدات جدید این کشور در قبال دریافت کمک مالی که در ماه نوامبر سال جاری میلادی به جمع بندی می رسد، آتن از وام دهندگان بین‌المللی خود انتظار دارد بدهی یونان را کاهش دهند.

نخست وزیر یونان افزود: «تعهدی برای کاهش بدهی از قبل مطرح بود و این تعهد بعد از اولین بررسی در ماه نوامبر، عملی خواهد شد.»

گفتنی است نمایندگان پارلمان یونان در حال رایزنی بر سر دومین مجموعه از اقدامات ریاضتی درخواست شده از سوی وام دهندگان اروپایی هستند.[بیشتر بخوانید]

آتن پذیرفته است در ازای دریافت سومین بسته نجات مالی به مبلغ ۸۶ میلیارد یورو سیاست‌های ریاضتی را ادامه دهد و اصلاحاتی را اجرا کند.

این کشور تلاش می کند تا بیستم آگوست امسال برای دریافت سومین بسته نجات مالی با وام‌دهندگان بین‌المللی به توافق نهایی دست یابد.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku