News   /   آمريکا   /   مصاحبه

تحلیلگر: اسرائیل پس از پرونده پولارد هیچگاه جاسوسی از امریکا را متوقف نکرد

جاناتان پولارد، جاسوس اسرائیلی

پرس تی‌وی در مصاحبه با جیمز موریس، سردبیر پایگاه اینترنتی «امریکا ربوده شد» از لس آنجلس به بررسی آزادی جاناتان پولارد، جاسوس اسرائیلی از زندان‌ امریکا پس از سال‌ها حبس پرداخته است.

برگردان این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید:

پرس تی‌وی: به نظر شما آزادی جاناتان پولارد تا چه حد از تلاش واشنگتن برای هموار کردن روابط با تل آویو حکایت می‌کند آن هم پس از آنچه که اختلاف نظر بین دو متحد یادشده بر سر برنامه هسته‌ای ایران خوانده می‌شود؟

موریس: آزادی جاناتان پولارد نشانۀ نفوذ دوباره لابی اسرائیلی در امریکاست. بسیاری از میهن‌پرستان امریکایی و دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور با آزادی پولارد مخالف بوده‌اند.

من اخیرا با یکی از دوستانم که مدیر سابق سازمان سیا در ترکیه بود تماس داشتم و وی گفت که عقیده دارد پولارد یک حافظه تصویری دارد و از نظر دستگاه‌های جاسوسی وی چیزی پیش از آنچه در اسناد فاش شده برای اسرائیل منتشر شد، می‌داند و این نگران کننده است.

به نظر من پولارد باید به حبس ابد محکوم می‌شد یا حتی به عنوان یک خائن اعدام می‌شد.

ما مقایسه‌هایی بین وی و ادوارد اسنودن را شاهد هستیم که درست نیست. ادوارد اسنودن یک میهن پرست بود. افشاگری‌های وی با اقدامات پولارد قابل مقایسه نیست.

و به یاد داشته باشید که دلیل دیگری که دولت باراک اوباما را به آزاد کردن پولارد وادار کرد این است که لابی اسرائیلی به خاطر توافق ایران از دولت امریکا به شدت انتقاد می‌کند.

ما با آدم‌های عجیب و غریبی مثل مایک هاکبی مواجهیم که این توافق را با هولوکاست مقایسه کرد و آیپک نیز به طور مستمر در تلویزیون امریکا علیه توافق ایران تبلیغات می‌کند.

بنابراین اوباما با این کار می‌خواهد نشان دهد که با یهودیان دشمنی ندارد. اسرائیلی‌ها مدت‌هاست که آزادی پولارد را خواستار هستند.

پرس تی‌وی: اسرائیل پیش از این وعدۀ پایان دادن به فعالیت‌های جاسوسی خود در امریکا را مطرح کرده بود. به نظر شما آیا جاسوسی‌های تل آویو از واشنگتن در مقیاس گسترده هنوز هم ادامه دارد؟

موریس: البته! ما شاهد حضور نتانیاهو در برابر یک کنگره تحت اشغال اسرائیلی‌ها هستیم و به لطف آیپک، تامین کنندگان مالی یهودی و نومحافظه‌کاران، اسرائیل پس از افشای پرونده پولارد نیز همچنان از امریکا جاسوسی می‌کند.

بنابراین همانطور که اسرائیل دربارۀ حملۀ جنگنده‌ها و قایق‌های اژدرافکن خود به ناو یو اس اس لیبرتی در سال 1967 – که ما می‌دانیم عمدی بود- دروغ گفت درباره تداوم جاسوسی از امریکا نیز دروغ می‌گوید.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku