6 هزار مبارز سنی به صف مبارزه با داعش پیوستند

مبارزان داوطلب از یگان‌های بسیج مردمی که به سمت مواضع داعش در شهر صقلاویه در حومه فلوجه خمپاره شلیک می کنند (4 مرداد 94 عکس از AFP)

دست‌کم 6 هزار مبارز قبیله‌ای سنی از مناطق مختلف عراق به نیروهای داوطلب مردمی  طرفدار دولت در مبارزه علیه ستیزه جویان داعش پیوسته‌اند.

حبیب الطرفی از ائتلاف «شهروند» عراق که در راستای منافع شورای عالی اسلامی عراق فعالیت می کند، روز گذشته در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «الفرات» گفت مبارزان سنی «به منظور مبارزه با تروریست‌هایی که به دنبال ویرانی عراق و پاره پاره شدن کشور هستند به صفوف نیروهای داوطلب پیوسته‌اند.»

این نماینده پارلمان عراق خاطر نشان کرد نیروهای امنیتی با حمایت نیروهای بسیج مردمی تا کنون موفق شده‌اند مناطق بسیاری در استان‌های دیاله، صلاح‌الدین و الانبار و همچنین «جرف النصر» در جنوب غرب بغداد را از دست تروریست‌های داعش آزاد کنند.

تصویری از خودروهای مبارزان دواطلب عراق از یگانهای بسیج مردم در شهر فلوجه در شمال عراق در جریان عملیات برای بازپس گیری الرمادی مرکز استان الانبار(24 تیر 94، عکس از AFP)
تصویری از خودروهای مبارزان نیروهای داوطلب مردمی در شهر فلوجه در شمال عراق در جریان عملیات برای بازپس‌گیری شهر الرمادی، مرکز استان الانبار (24 تیر 94، عکس از AFP)

ابو عبدالله الفهداوی، فرمانده  گردان 30 یگان‌های بسیج مردمی عراق نیز در گفت‌و‌گو با شبکۀ تلویزیونی «السومریه» از کشته شدن 30 تروریست داعش در یک عملیات در منطقۀ «الرشاد» در شهر الکرمه واقع در 48 کیلومتری غرب بغداد خبر داد.

بنابر این گزارش، تعدادی بمب‌ دست ساز نیز در این عملیات خنثی شد.

بیش از 20 عضو داعش نیز روز سه شنبه در درگیری با نیروهای ارتش عراق در منطقه «البوجویری» واقع در شمال تکریت در استان صلاح الدین کشته شدند.

نیروهای امنیتی عراق همچنین در عملیات علیه مواضع ستیزه جویان در شهر حصیبه واقع در 7 کیلومتری شرق استان الانبار، 14 تروریست تکفیری را کشتند.

مبارزان داوطلب عراق از یگانهای بسیج مردم در خیابانی در درگیری با ستیزه جویان داعش در شهر صقلاویه درحومه فلوجه (24 تیر 94 عکس از AFP)
مبارزان نیروهای داوطلب مردمی طرفدار دولت در خیابانی در درگیری با ستیزه جویان داعش در شهر صقلاویه در حومۀ فلوجه (24 تیر 94 - عکس از AFP)

نیروهای دولتی عراق همچنین مواضع تروریست‌ها در حومه شهر نفت خیز «بیجی» واقع در 210 کیلومتری شمال بغداد را موشک باران کردند. در مجموع 15 تروریست در این حمله کشته شدند.

علاوه بر این 14 تروریست داعش نیز پس از حملۀ جنگنده‌های عراق به منطقه‌ای در شهر القائم واقع در 500 کیلومتری غرب بغداد کشته شدند.

بخش‌های شمال وغرب بغداد از زمان آغاز حملات ستیزه جویان داعش به این کشور عربی از ژوئن 2014 میلادی صحنۀ خشونت‌های مرگبار بوده است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku