داعش در اردوگاه‌های آموزشی نحوه سربریدن را به کودکان آموزش می دهد

صحنه ای برگرفته از یک ویدئوی منتسب به داعش که در آن یکی از کودکانی که از سوی این گروه تروریستی تکفیری به خدمت گرفته شده است، در آستانه سربریدن یک افسر سوریه قرار دارد. (تصویر آرشیوی)

گروه تروریستی داعش با نشان دادن تصاویر ویدئویی دهشتناک از صحنه گردن زدن در اردوگاه‌های آموزشی، نحوه سربریدن را به کودکان می‌آموزد.

 گزارش روز دوشنبه خبرگزاری آسوشیتدپرس حاکی از آن است که گروه تکفیری داعش با دادن هدیه و یا تهدید و شستشوی مغزی، کودکان و نوجوانان را در مناطق تحت کنترل خود در سوریه و عراق به خدمت می‌گیرد.

در این گزارش آمده است، در مناطق تحت تصرف داعش، تروریست‌ها برای کودکان در فضای سرباز مراسم برگزار می کنند، به آن‌ها نوشیدنی و شکلات می‌دهند و در همین هنگام در غرفه‌های خیابانی به جوانان تصاویر ویدئویی نشان می دهند.

آسوشیتدپرس به عنوان نمونه به یک پسر ایزدی به نام یحیی اشاره می‌کند که سال گذشته (2014 میلادی) در جریان حمله داعش به شهرهای ایزدی در شمال عراق توسط تروریست‌های تکفیری دستگیر شد.

یحیی که از اردوگاه فاروق در شهر رقه سوریه فرار کرده است به آسوشیتدپرس گفت، تروریست‌ها به کودکان تصاویر ویدئویی از صحنه سربریدن قربانیان نشان می‌دهند و به آن‌ها عروسک و شمشیر می‌دهند تا گردن زدن را تمرین کنند.

 وی افزود: «آنان به من نحوۀ گرفتن شمشیر را آموزش دادند و گفتند که چگونه ضربه وارد کنم. آن‌ها به من گفتند این سر کافران است.»

این نوجوان 14 ساله همچنین گفت در قالب تمرین‌های عملی، تسلیحاتی، تیراندازی عملی از فاصله نزدیک، به مدت پنج ماه، هشت تا ده ساعت در روز تحت تعلیم قرار داشته است.

 یحیی گفت: ستیزه جویان جوانان را مجبور می‌کنند در جریان آموزش به یکدیگر ضربه بزنند.

 این نوجوان افزود: «مربی می‌گفت در صورتی که این کار را انجام ندهم، به من تیراندازی خواهد کرد. آن‌ها در هر جایی ما را کتک می‌زدند.»

 بر اساس این گزارش، این آموزش‌ها بخشی از تلاش داعش برای ایجاد نسلی جدید از تروریست‌ها به شمار می‌آیند.

 گروه افراطی داعش مدعی است صدها اردوگاه آموزشی  کودکان را اداره می‌کند. در همین حال، گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داده است فقط در سال جاری (2015) دست‌کم 1100 کودک زیر 16 سال به داعش پیوسته‌اند.

 این گروه تروریستی هفتۀ گذشته ویدئویی کوتاه منتشر کرد که در آن یک پسر بچه سر یک سرباز سوریه را تحت نظارت تروریست‌ها، می‌برد.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku