News   /   آمريکا

امریکایی‌ها در اعتراض به قتل یک سیاهپوست غیرمسلح تظاهرات کردند

مردم امریکا در اعتراض به قتل جاناتان ساندرز به دست یک مامور سفیدپوست در شهرک استونوال در میسیسیپی راهپیمایی کردند. 28 تیر 1394

تعداد زیادی از مردم امریکا در اعتراض به کشته شدن جاناتان ساندرز، فرد سیاهپوست غیرمسلح به دست یک مامور پلیس سفیدپوست در پارکی در شهرک استونوال در ایالت میسیسیپی گرد هم آمدند.

جمعیت خشمگین در تجمع روز یکشنبه (28 تیر) فریاد «هیچ عدالت و صلحی وجود ندارد» سر داده بودند و تهدید کردند برای نشان دادن خشم خود از انفعال مقام‌های امریکایی در برابر این حادثه، کسب و کارهای محلی را تحریم می‌کنند.

معترضان پس از طی کردن مسافت یک مایلی به اداره پلیس استونوال رسیدند و رییس «انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان» و همسر ساندرز برای آنان سخنرانی کردند.

به گفته شاهدان، کوین هرینگتون، مامور پلیس 25 ساله شامگاه چهارشنبه 17 تیر 1394 در حالی که می‌گفت «می‌خواهم آن سیاهپوست را گیر بیندازم!» به ساندرز 39 ساله که مربی اسب سواری بود نزدیک شد.

گفته می‌شود هرینگتون سپس به مدت 20 دقیقه بازوی خود را دور گلوی این فرد سیاهپوست فشار داد.

شاهدان همچنین تایید کردند که ساندرز در تمام مدت با مامور سفیدپوست همکاری کرد و نیازی به توسل وی به زور نبود.

طبق نتایج کالبدشکافی، علت مرگ ساندرز «خفگی» اعلام شد و دستگاه‎های مجری قانون نیز به خانواده وی اطلاع داده‌اند که او به قتل رسیده است.

قرار است جلسه استماع دفاعیات هرینگتون 9 شهریور با حضور هیئت منصفه برگزار شود. این مامور سفیدپوست در حال حاضر آزاد است.

این پرونده شباهت‌های زیادی با مرگ اریک گارنر، سیاهپوست غیرمسلح دیگری دارد که وی نیز در اثر خفگی جان خود را از دست داد. تنها تفاوت دو پرونده یادشده این است که در مرگ گارنر، ماموران اداره پلیس نیویورک مقصر بودند.

هیات منصفه در پرونده گارنر بدون مقصر شناختن هیچیک از ماموران یادشده صرفا اداره پلیس را ملزم کرد 5 میلیون و 900 هزار دلار به عنوان غرامت به خانواده وی بپردازد.

به گفته شاهدان با وجود آنکه هر دو قربانی یادشده فریاد می‌زدند «نمی‌توانم نفس بکشم» ماموران پلیس برای جلوگیری از کشته شدن آنان هیچ اقدامی نکردند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku