تازه‌ترین دستاوردهای نیروهای کرد و ارتش سوریه مقابل داعش

تصویر خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) از نیروهای ارتش سوریه در منطقه کوهستانی حومه الزبدانی در حدود 50 کیلومتری شمال غرب دمشق، پایتخت این کشور (11 فروردین 1394)

طبق گزارش‌ها، نیروهای کرد و ارتش سوریه در مناطق مختلف این کشور در مقابله با تروریست‌های داعش به پیروزی‌هایی دست یافتند که به شرح زیر است:

- به گزارش سایت العهد، نیروهای کرد سوریه پس از درگیری‌های شدید با عناصر تروریستی داعش و به هلاکت رساندن تعدادی از آنان توانستند کنترل روستای المخاریط در شهر عین العرب (کوبانی) را بدست بگیرند.

- ارتش سوریه و نیروهای مقاومت حزب الله لبنان پس از تسلط کامل بر چند ساختمان در منطقه سلطانیه در قلمون به منطقه جامع الهدی رسیده و کنترل آن‌را نیز بدست گرفتند. ارتش سوریه همچنین توانست به پیشروی در غرب حلب نزدیک مرکز تحقیقات علمی این شهر که در یک منطقه‌ی سوق‌الجیشی قرار دارد، دست یابد.

- روز یکشنبه ( 14 تیر) ارتش سوریه پیشروی‌هایی در غرب شهر الزبدانی در قلمون داشت. طبق این گزارش دو منطقه جمعیات و سلطانیه از وجود تروریست‌های داعش پاکسازی شد.

- به گزارش گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه، درگیری‌های میان پیکارجویان سوری و نیروهای کرد در نزدیکی روستای سری کانیه در کوبانی همچنان ادامه دارد. در این درگیری‌ها تاکنون 4 تن از عناصر مسلح کشته و یک خودروی حامل مواد منفجره نیز منهدم شده است.

- نیروی هوایی سوریه با کمک نیروی زمینی تعدادی از عناصر مسلح را در حومه‎ی حمص شرقی و اطراف شهر حماه، مرکز استان حَمات در شمال شرق سوریه به هلاکت رساندند. یک خودروی عناصر تروریست داعش نیز در اطراف شهر حماه منهدم شد و تجمعات آنان در حومه‌ی ادلب در شمال شرق سوریه، هدف حملات ارتش قرار گرفت.

- اصابت یک گلوله‌ی خمپاره از سوی عناصر تروریستی در منطقه الحمدانیه در استان حلب منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از افراد غیر نظامی شد.

ا س ن/ز س/س م ل/ح ع


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku