پیشروی نیروهای سوریه و حزب‌الله در شهر الزبدانی در قلمون

نیروهای دولت سوریه و رزمندگان جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان در مبارزه با پیکارجویان در داخل و حومه‌ی شهر زبدانی در منطقه‌ی مرزی قلمون ابتکار عمل را به دست گرفته‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» یکشنبه اعلام کرد نیروهای ارتش با همکاری مقاومت لبنان کنترل محله‌ی الجمعیات در غرب و السلطانه در شرق شهر زبدانی را به دست گرفتند. بنا بر این گزارش، این عملیات که با کشته‌ و زخمی شدن ده‌ها تروریست همراه بوده است کماکان ادامه دارد.

دیده‌بان موسوم به حقوق بشر سوریه با تایید پیشروی نیروهای سوری و حزب‌الله در این منطقه، اعلام کرد جنگنده‌های ارتش سوریه از ساعات اولیه صبح مواضع پیکارجویان را بمباران کردند. 

بر اساس آمار دیده‌بان مزبور که در لندن مستقر است دست‌کم 14 عضو نیروهای مشترک سوریه و حزب‌الله و 11 تروریست در درگیری‌های روز یکشنبه کشته شدند.

الزبدانی آخرین شهر تحت کنترل تروریست‌ها در منطقه قلمون واقع در مرز لبنان است.

منابع لبنانی روز گذشته اعلام کردند نیروهای زمینی سوریه پس از روزها درگیری در منطقه، به شهر زبدانی در 50 کیلومتری شمال غرب دمشق وارد شدند.

نبرد جاری در الزبدانی بخشی از عملیات گسترده‌تر نیروهای سوری و رزمندگان جنبش مقاومت است که از 14 اردیبهشت آغاز شده است. بنا بر گزارش‌ها، در طول این عملیات‌، بیش از 90 درصد از اراضی تحت تسلط تروریست‌ها پاکسازی شده است.

قلمون که در مرز لبنان و سوریه قرار دارد پیشتر توسط تروریست‌های جبهه النصره، وابسته به القاعده برای انتقال مهمات و تسلیحات به سوریه مورد استفاده قرار می‌گرفت.

م ص/س م ل/ م ح 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku